Przejdź do treści
  • sierpień 2020
    PonWtoŚroCzwPiąSobNie
    272829303112345678910111213141516171819202122232425262728293031123456

Szukaj wydarzeń w CAM

Termin

Kategorie wydarzeń

Znaleziono
Po lewej stronie grafiki widać kobietę na czerwonym tle. Po proawej stronie na żółtym tle u góry w okręgu zdjęcie kilku szklanek z wodą. W dolnej części na białym tle napis CAM... Mniam! Mniam! porady dietetyczne.
dietaporady dietetycznewoda
Spotkania

CAM… Mniam! Mniam! odc. 1

23

cze

wtorek, godz. 08:00 - 09:00

Warszawa,

online

OrganizatorStrona organizatoraZnajdź go na:
CAM Nowolipiewww.cam.waw.plStrona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie Instagram

Pij wodę!

Kochani Seniorzy i Seniorki,

w CAM „Nowolipie” zastanawiamy się jak radzicie sobie w czasie pandemii?? Pani Marzena Jastrzębska nasza dietetyczka udzieliła kilku porad związanych ze zdrowym żywieniem. A wszystko po to, abyście mogli dłużej cieszyć się dobrym zdrowiem. Recepta jest bardzo prosta! Wystarczy odpowiedni sposób żywienia oraz aktywność fizyczna. W praktyce z dostosowaniem się do powyższych zasad, bywa różnie. Kto z nas nie próbował odchudzania, jedzenia zdrowych potraw, odstawienia słodyczy???
Proponujemy wprowadzenie zmian małymi krokami. Pamiętajmy, że na sukces składają się małe rzeczy – wystarczy, że powtórzymy je odpowiednio dużą ilość razy.

Jak zaznacza Pani Marzena Jastrzębska pierwszym, niezbędnym krokiem do zachowania zdrowia jest spożywanie odpowiedniej ilości płynów.
UWAGA: po 60 roku życia organizm zapomina upominać się o wodę, co prowadzi do odwodnienia. Utrata już 3 % wody powoduje osłabienie, trudności z koncentracją. Nasza specjalistka ostrzega, że odwodnienie organizmu może prowadzić do zagęszczenia krwi, zaburzeń ciśnienia krwi, co jest prostą drogą do powstania zakrzepów i zatorów.
Ponadto woda w organizmie utrzymuje prawidłową temperaturę ciała. Picie płynów ma szczególne znaczenie w okresie letnim. Przy wysokiej temperaturze powietrza nasze ciało uwalnia ciepło, picie wody schładza organizm od wewnątrz. Należy pamiętać, aby nie pić wody prosto z lodówki, tego nasz organizm nie lubi.

Drogi Seniorze i Seniorko wypijaj dziennie minimum 2 l. płynów. Nasza dietetyczka szczególnie poleca wodę niegazowaną. Dla urozmaicenia p. Marzena Jastrzębska proponuje:

  • wodę z cytryną i miętą; wodę różaną (wystarczy do wody dodać płatki dzikiej róży);
  • wodę cytrynowo – imbirową;
  • dobrym rozwiązaniem jest picie kompotu ze świeżych owoców.

W sezonie letnim korzystajmy z truskawek, malin, owoców leśnych. Śmiało można sięgać po herbatki ziołowe i owocowe. Postaraj się wypić szklankę wody z sokiem z cytryny tuż po przebudzeniu. Pozwoli to oczyścić narządy wewnętrzne, głównie nerki z toksyn nagromadzonych w ciągu nocy, przyspieszy również metabolizm.


ZRÓB KROK DO PRZODU – DUŻO PIJ, NAWET JEŚLI NIE CZUJESZ PRAGNIENIA.


W kolejnym poście, dowiemy się o zapotrzebowaniu kalorycznym osób po 60 r. życia.