Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Nie
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Nie
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Nie
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście główne
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach10 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Nie
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Nie
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie

AH! MIO COR!Olga PasiecznikPasiecznikPolska Opera Królewskarecital
Wszyscy
Kultura
AH! MIO COR! / Recital Olgi Pasiecznik
09
lut
czwartek, godz. 19:00 - 20:15
Warszawa,
Zamek Królewski w Warszawie
Bilet: 40 zł
Zapisy na wydarzenie
Okno dialogowe z informacjami niezbędnymi do zapisania się na wydarzenie.
Zapisz się na wydarzenie
Zapisy pod numerem telefonu: 500 309 424
Zapisy pod adresem e-mail: piotr.piotrowski@operakrolewska.pl
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Polska Opera Królewska | AH! MIO COR! / Recital Olgi Pasiecznik |
AH! MIO COR! / Recital Olgi Pasiecznik
Wydarzenie w ramach cyklu MUZYKA DAWNA NA ZAMKU KRÓLEWSKIM
W twórczości Georga Friedricha Haendla opera zajmuje istotne miejsce, wyznaczając ścieżki wielu lat życia i kariery mistrza. Choć tylko niektóre z jego dzieł tego gatunku zdobią dzisiejsze afisze, to niewątpliwie repertuar operowy stanowi bogate źródło arii i ensembli z chęcią interpretowanych przez znakomitych śpiewaków i entuzjastycznie przyjmowanych przez publiczność.
Podczas recitalu wybitnej solistki Polskiej Opery Królewskiej – sopranistki Olgi Pasiecznik, zabrzmią wyimki z czterech oper Haendla. Uroczysta uwertura z opery Lotario wprowadzi słuchaczy w podniosły nastrój, natomiast wybrane arie z oper Ariodante, Alcina oraz Giulio Cesare przeniosą publiczność w świat miłości, magii i intryg.
W I akcie opery Ariodante zakochana z wzajemnością w tytułowym bohaterze Ginewra ekscytuje się błogosławieństwem ojca dla jej miłości (Volate, amori), jednak już w II akcie – niesłusznie oskarżona o zdradę – szaleje z rozpaczy (Il mio crudel martoro). Skarga zakochanej czarownicy Alciny (Ah! mio cor!), której tajemne siły okazują się zbyt słabe, by zatrzymać przy sobie ukochanego, każdego chwyci za serce. Wzruszeń dostarcza także miłosne wyznanie Morgany – siostry tytułowej bohaterki (Tornami a vagheggiar), zamykające I akt tego samego dzieła. W ariach Kleopatry z opery Giulio Cesare odnaleźć można natomiast cały wachlarz emocji – w Se pietà di me non senti królowa daje wyraz głębokiej wrażliwości oraz odwagi w obliczu niebezpieczeństwa, zaś arię Da tempeste Piotr Kamiński słusznie nazywa „fajerwerkiem radosnej wirtuozerii”.
Podczas recitalu wybitnej solistki Polskiej Opery Królewskiej – sopranistki Olgi Pasiecznik, zabrzmią wyimki z czterech oper Haendla. Uroczysta uwertura z opery Lotario wprowadzi słuchaczy w podniosły nastrój, natomiast wybrane arie z oper Ariodante, Alcina oraz Giulio Cesare przeniosą publiczność w świat miłości, magii i intryg.
W I akcie opery Ariodante zakochana z wzajemnością w tytułowym bohaterze Ginewra ekscytuje się błogosławieństwem ojca dla jej miłości (Volate, amori), jednak już w II akcie – niesłusznie oskarżona o zdradę – szaleje z rozpaczy (Il mio crudel martoro). Skarga zakochanej czarownicy Alciny (Ah! mio cor!), której tajemne siły okazują się zbyt słabe, by zatrzymać przy sobie ukochanego, każdego chwyci za serce. Wzruszeń dostarcza także miłosne wyznanie Morgany – siostry tytułowej bohaterki (Tornami a vagheggiar), zamykające I akt tego samego dzieła. W ariach Kleopatry z opery Giulio Cesare odnaleźć można natomiast cały wachlarz emocji – w Se pietà di me non senti królowa daje wyraz głębokiej wrażliwości oraz odwagi w obliczu niebezpieczeństwa, zaś arię Da tempeste Piotr Kamiński słusznie nazywa „fajerwerkiem radosnej wirtuozerii”.
◆ PROGRAM ◆
Georg Friedrich Haendel
Georg Friedrich Haendel
• Ouverture z opery Lotario HWV 26
• Volate, amori za opery Ariodante HWV 33
• Ah! mio cor! z opery Alcina HWV 34
• Concerto grosso G-dur op. 6 nr 1, HWV 319
A tempo giusto | Allegro | Adagio | Allegro | Allegro
A tempo giusto | Allegro | Adagio | Allegro | Allegro
• Da tempeste z opery Giulio Cesare HWV 17
• Il mio crudel martoro z opery Ariodante HWV 33
• Concerto grosso d-moll op. 3 nr 5, HWV 316
Grave | Allegro | Adagio | Allegro ma non troppo | Allegro
Grave | Allegro | Adagio | Allegro ma non troppo | Allegro
• Se pietà di me non senti z opery Giulio Cesare HWV 17
• Tornami a vagheggiar z opery Alcina HWV 34
◆ WYKONAWCY ◆
OLGA PASIECZNIK ⎮ sopran
Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej CAPELLA REGIA POLONA
KRZYSZTOF GARSTKA ⎮ klawesyn, dyrygent
Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej CAPELLA REGIA POLONA
KRZYSZTOF GARSTKA ⎮ klawesyn, dyrygent