Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Tak
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Tak
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Tak
Uwagi: w strefie publicznej
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście główne
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?Przy pomocy pracownika obiektu, Przy pomocy własnego asystenta
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?Pochylnią, Podnośnikiem schodowym
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach10 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Nie
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Nie
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie
„Armide” – Jean-Baptiste Lully
lis
niedziela, godz. 18:00 - 20:00
Warszawa,
Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej ul. Al. Solidarności 76b
Bilet: 100 zł
Zapisy na wydarzenie
Okno dialogowe z informacjami niezbędnymi do zapisania się na wydarzenie.
Zapisz się na wydarzenie
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Warszawska Opera Kameralna | https://operakameralna.pl/event/armide-jean-baptiste-lully-2/ | Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube |
„Armide” – Jean-Baptiste Lully
XI Festiwal Oper Barokowych
Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej
Tragedia muzyczna w pięciu aktach w oryginalnej francuskiej wersji językowej.
REALIZATORZY:
Reżyseria i choreografia | Deda Cristina Colonna
Kierownictwo muzyczne | Benjamin Bayl
Scenografia i reżyseria światła | Francesco Vitali
Renaud | Aleksander Rewiński
Phénice | Sylwia Krzysiek
Sidonie | Aleksandra Borkiewicz
Hidraot | Jarosław Bręk
Aronte/Ubaldo | Bartłomiej Misiuda
La Haine | Łukasz Klimczak
Artemidor / Rycerz Duński | Bartosz Nowak
Tancerze
Sławomir Greś, Noah Hellwig, Matilda Larsson, Valerie Lauer, Alberto Arcos, Aleksandra Pawluczuk, Joanna Lichorowicz-Greś
Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej
Kierownik Zespołu Wokalnego |Krzysztof Kusiel-Moroz
Orkiestra Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej
Musicae Antiquae Collegium Varsoviense
Asystent ds. choreografii | Adrian Navarro
Asystent ds. reżyserii | Veronica Bolognani
II scenograf | Katarzyna Gabrat-Szymańska
Konsultacje językowe | Dorota Całek
Dyrygent
Benjamin Bayl
Liczne nagrody oraz telewizyjna realizacja przyciągająca przed ekrany rekordową publiczność, to dowód, że mamy do czynienia z inscenizacją niezwykłą. „Armide” Jeana-Baptiste Lully’ego została zrealizowana przy współpracy Tygodnia Muzyki Dawnej w Innsbrucku, Muzycznego Festiwalu Sanssouci w Poczdamie oraz Centrum Muzyki Barokowej w Wersalu. Okazał się jednym z najważniejszych wydarzeń sezonu artystycznego 2017/2018 na operowej mapie nie tylko Polski, lecz również Europy.
Jeśli mierzyć sukces liczbą laurów, które wręcz obsypały „Armide”, to można wręcz mówić o fenomenie. Na pierwszy plan wysuwa się nagroda im. Giuseppe Di Stefano, często nazywana „Operowym Oscarem”, wręczona Alicji Węgorzewskiej-Whiskerd i Warszawskiej Operze Kameralnej w Taorminie na Sycylii. Równie znamienne są tytuły „Olśnienia Roku 2017” przyznawane przez krytyków teatralnych, które trafiły do kreującej tytułową rolę Marceliny Beucher oraz Dedy Cristiny Colonny za najlepszą choreografię.
Inscenizacja opery „Armide” w Warszawskiej Operze Kameralnej była polską prapremierą. Miała miejsce 5 listopada 2017 roku, dokładnie 332 lata po pierwotnym wystawieniu na dworze Ludwika XIV. Wyjątkowości tej inscenizacji dodaje fakt, że została ona utrzymana w duchu i stylu pierwotnej prezentacji, co zauważył Piotr Krzyżanowski (austriaart.pl):
Inscenizacja arcydzieła francuskiego baroku jest identyczna, jak ta z XVII wieku. To dziś rzadkość. Współcześni reżyserzy operowi próbują, czasem na siłę, uwspółcześnić dawne dramatyczne dzieła muzyczne. Raz im to wychodzi, raz nie. Rzadko zaś mamy do czynienia z rzeczywistą rekonstrukcją, a nie tak modną dziś dekonstrukcją dzieła. Tym razem w Warszawskiej Operze Kameralnej postawiono na wierność interpretacyjną, zarówno muzyczną, jak i sceniczną. A wszystko dzięki światowej sławie choreografowi i znawczyni muzyki barokowej Dedy Cristiny Colonny. To ona wraz ze scenografem i kostiumografem Francesco Vitalim przeniosła nas w dworski świat Ludwika XIV.