Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Tak
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Nie
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Tak
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście główne
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?Samodzielnie
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?Z poziomu terenu
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach0 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Tak
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Tak
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie
Clair Obscur | Koncert | Senior w Nowym | Bilety w cenie 20 zł dla wszystkich w wieku 60+
gru
środa, godz. 19:00 - 20:30
Warszawa,
Nowy Teatr
Bilet: 20 zł
Zapisy na wydarzenie
Okno dialogowe z informacjami niezbędnymi do zapisania się na wydarzenie.
Zapisz się na wydarzenie
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Nowy Teatr w Warszawie | nowyteatr.org/pl | Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube |
Na koncert składają się dwie kompozycje na instrumenty solowe i elektronikę. Utwory stanowią opozycję w ujęciu kwestii światła i zasady Clair-Obscur.
DOTYK na kontrabas i elektronikę
Utwór opracowany we współpracy z japońskim kontrabasistą Masashi Yamamoto sytuuje gest wykonawcy w centrum procesu komponowania. Tytuł bezpośrednio przywołuje „dotyk”, kontakt performera z otoczeniem. Na scenie, poza kontrabasem, znajdują się stolik z komputerem, krzesło i mikrofon. Cztery „obiekty” tworzą krąg. Muzyk znajdujący się w tej przestrzeni wykorzystuje zrówno chorograficze, jak i muzyczne środki wyrazu. Partytura elektroakustyczna umożliwia wzmocnienie pewnych gestów poprzez zastosowanie rozszerzonej rzeczywistości. Stopniowo, gesty stają się coraz bardziej złożone i prowadzą do bardziej klasycznego i wirtuozerskiego komponowania na kontrabas. Z punktu widzenia kompozycji światła, utwór przez cały czas swego trwania (około 20 minut) przechodzi z tonacji bardzo świetlistej, w ciemność. SERIE CENDRE na fortepian, keyboard i stereofoniczną ścieżkę dźwiękową Praca jest częścią cyklu Seria, który artysta rozwija od 2005 roku (utwory na fortepian i ścieżkę dźwiękową). W ramach cyklu zgłębia temat kolorów (Czarna Seria, Biała Czerwona Seria, Różowa Seria, Niebieska Seria…) pod kątem wizualnym, filmowym i narracyjnym. Tematem nowej kompozycji, dedykowanej polskiej pianistce Małgorzacie Walentynowicz, jest kolor szary (popioły). Kolor odnosi do pojęcia ciemności i przemijania, które stanowią dramaturgiczne osie kompozycji. Pierwsza część rozgrywa się w ciemności, której towarzyszy tekst opisujący osobliwe otoczenie. Istotą było wykreowanie stanu oczekiwania i dezorientacji wobec pojawiających dźwięków. Podobnie jak w pierwszej części, ta „przygotowawcza” faza prowadzi do bardziej konwencjonalnej sekwencji, w której wykonawczyni dołącza do swojego instrumentu. Podobnie jak w innych częściach cyklu, dramaturgia oscyluje pomiędzy pianistyczną wirtuozerią a dialogiem z otaczającymi dźwiękami, które ostatecznie stanowią ramę narracyjną.
|