Przejdź do treści
  • marzec 2024
    PonWtoŚroCzwPiąSobNie
    2627282912345678910111213141516171819202122232425262728293031
  • Kliknij aby przejść do informacji o CAM w Języku łatwym do Czytania
  • Kliknij aby przejść do podstrony z materiałami video
  • Kliknij aby przejść do kanału na facebooku
  • Kliknij aby przejść do naszego kanału na Instagramie
  • Kliknij aby przejść do naszego kanału na YT

Szukaj wydarzeń w Warszawie

Termin

Kategorie wydarzeń

Bilety

  • Zakres cen
Znaleziono
fortepianKoncertkontrabasmuzyka elektroniczna
Wiek powyżej: 60
Kultura

Clair Obscur | Koncert | Senior w Nowym | Bilety w cenie 20 zł dla wszystkich w wieku 60+

21

gru

środa, godz. 19:00 - 20:30

Warszawa,

Nowy Teatr

Bilet: 20 zł

OrganizatorStrona organizatoraZnajdź go na:
Nowy Teatr w Warszawienowyteatr.org/plStrona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube

Na koncert składają się dwie kompozycje na instrumenty solowe i elektronikę. Utwory stanowią opozycję w ujęciu kwestii światła i zasady Clair-Obscur.

 

 

DOTYK na kontrabas i elektronikę
Pierre Jodlowski
Kontrabas: Masashi Yamamoto

 

Utwór opracowany we współpracy z japońskim kontrabasistą Masashi Yamamoto sytuuje gest wykonawcy w centrum procesu komponowania. Tytuł bezpośrednio przywołuje „dotyk”, kontakt performera z otoczeniem. Na scenie, poza kontrabasem, znajdują się stolik z komputerem, krzesło i mikrofon. Cztery „obiekty” tworzą krąg. Muzyk znajdujący się w tej przestrzeni wykorzystuje zrówno chorograficze, jak i muzyczne środki wyrazu. Partytura elektroakustyczna umożliwia wzmocnienie pewnych gestów poprzez zastosowanie rozszerzonej rzeczywistości. Stopniowo, gesty stają się coraz bardziej złożone i prowadzą do bardziej klasycznego i wirtuozerskiego komponowania na kontrabas. Z punktu widzenia kompozycji światła, utwór przez cały czas swego trwania (około 20 minut) przechodzi z tonacji bardzo świetlistej, w ciemność.

SERIE CENDRE na fortepian, keyboard i stereofoniczną ścieżkę dźwiękową
Pierre Jodlowski
Fortepian: Małgorzata Walentynowicz

Praca jest częścią cyklu Seria, który artysta rozwija od 2005 roku (utwory na fortepian i ścieżkę dźwiękową). W ramach cyklu zgłębia temat kolorów (Czarna Seria, Biała Czerwona Seria, Różowa Seria, Niebieska Seria…) pod kątem wizualnym, filmowym i narracyjnym. Tematem nowej kompozycji, dedykowanej polskiej pianistce Małgorzacie Walentynowicz, jest kolor szary (popioły). Kolor odnosi do pojęcia ciemności i przemijania, które stanowią dramaturgiczne osie kompozycji.

Pierwsza część rozgrywa się w ciemności, której towarzyszy tekst opisujący osobliwe otoczenie. Istotą było wykreowanie stanu oczekiwania i dezorientacji wobec pojawiających dźwięków. Podobnie jak w pierwszej części, ta „przygotowawcza” faza prowadzi do bardziej konwencjonalnej sekwencji, w której wykonawczyni dołącza do swojego instrumentu. Podobnie jak w innych częściach cyklu, dramaturgia oscyluje pomiędzy pianistyczną wirtuozerią a dialogiem z otaczającymi dźwiękami, które ostatecznie stanowią ramę narracyjną.