Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Tak
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Nie
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Tak
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście główne
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?Samodzielnie
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?Z poziomu terenu
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach0 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Tak
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Tak
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie
sztukateatr
Wszyscy
Kultura
EKRAN I ZWIERCIADŁO | Ingmar Bergman: Małżeństwo na scenie
10
lut
czwartek, godz. 19:00 - 21:00
Warszawa,
Nowy Teatr
Wstęp wolny
Zapisy na wydarzenie
Okno dialogowe z informacjami niezbędnymi do zapisania się na wydarzenie.
Zapisz się na wydarzenie
Zapisy pod numerem telefonu: 22 379 33 33
Zapisy pod adresem e-mail: bow@nowyteatr.org
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Nowy Teatr w Warszawie | nowyteatr.org/pl | Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube |
EKRAN I ZWIERCIADŁO. Kino pyta o tożsamość.Wykład Adama Lipszyca o tożsamości w kinie, na podstawie twórczości Ingmara Bergmana.W komedii „Jak wam się podoba” William Shakespeare zapewnia ustami jednej postaci, że „cały świat to scena”. Od czasów Shakespeare’a ten wywodzący się od starożytnych stoików koncept zdążył się już nieco zużyć i zbanalizować. Ingmar Bergman, którego przynajmniej od czasu genialnej Persony fascynował teatralny aspekt ludzkiego życia i naszej tożsamości, zdołał jednak nadać tej kliszy nowe, dramatyczne znaczenie. Udało mu się to w dużej mierze dzięki temu, że w kilku swoich przedsięwzięciach skupił się na anatomii instytucji, która zaświadcza o tym, w jak wielkim stopniu nasze najbardziej intymne życie przesycone jest aspektem teatralnym: na anatomii małżeństwa, która w szczególnie dramatyczny sposób ukazuje się podczas rozpadu tej instytucji. Podczas wykładu skupię się na dwóch arcydziełach – na „Scenach z życia małżeńskiego” i „Wiarołomnych” (w reżyserii Liv Ullman, na podstawie scenariusza Bergmana) – w których splot autentycznego uczucia i teatralnej maski wydaje się szczególnie zawrotny. Przydatne okażą się kategorie zaczerpnięte z filozofii Wittgensteina, Foucaulta i Derridy, ale ostatnie słowo i tak będzie miał najostatniejszy film Bergmana, Sarabanda, w których wielki reżyser po raz ostatni wystawił małżeństwo na scenieLiczba miejsc ograniczona. Jeśli posiadają Państwo certyfikat szczepienia, prosimy o pokazanie go obsłudze – ułatwi nam to zwiększenie liczby miejsc w razie większego zainteresowania wydarzeniem. |