Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Nie
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Nie
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Nie
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście główne
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach10 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Nie
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Nie
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie

„Impresje ujęte dźwiękiem i słowem” recital klasycznych pieśni i arii operowych
mar
niedziela, godz. 17:00 - 18:30
Warszawa,
Dom Kultury Śródmieście
Wstęp wolny
Zapisy na wydarzenie
Okno dialogowe z informacjami niezbędnymi do zapisania się na wydarzenie.
Zapisz się na wydarzenie
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Joanna Radecka | www.dks.art.pl |
Występują: Liliana Warcholińska (sopran), Mauricio Andres Silva (fortepian)
9 marca (niedziela), godz. 17:00 WSTĘP WOLNY
W programie będzie można usłyszeć utwory Verdiego, Pucciniego, Szymanowskiego, Catalaniego, Chopina
Koncert podzielony na dwie części:
I część – pieśni – w tym np. I cykl Romansów Giuseppe Verdiegow
II część – arie operowe – między innymi z: La Boheme, Madame Butterfly, Manon Lescaut
Liliana Warcholińska – sopran
Absolwentka studiów II stopnia, specjalności śpiew solowy – kameralistyka, w klasie prof. dr hab. Gabrieli Silvy na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz studiów I stopnia specjalności wokalno-aktorskiej, w klasie dr hab. Beaty Zawadzkiej-Kłos na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. W 2018 r. wybrana do kursu mistrzowskiego przez Annett Andriesen, dyrektorkę konkursu w s’Hertogenbosch w Holandii. Zadebiutowała w roku 2019 na deskach Teatru Muzycznego w Łodzi. Uczestniczka kursów mistrzowskich, m.in.: Annett Andriesen, Moniki Cichockiej, Gabrieli Silvy, Jagny Sokorskiej, Ulrike Sonntag, Olgi Pasiecznik, Danuty Paziuk- Zipser oraz Artura Rucińskiego
Mauricio Andres Silva- frortepian
Pianista urodzony w Warszawie, w polsko-boliwijskiej rodzinie o wieloletnich tradycjach muzycznych. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie fortepianu prof. Alicji Palety-Bugaj.
Naukę gry na fortepianie rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Warszawie. Następnie kontynuował naukę pod kierunkiem prof. Pawła Skrzypka w ZPSM im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Swoje umiejętności doskonalił na kursach w kraju i za granicą, m.in. z: prof. Lee Kum Sing z Vancouver Academy of Music, prof. Borisem Bermanem z Yale School of Music czy prof. Andrzejem Ratusińskim z Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart.
Występował m.in.: w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Towarzystwie im. Fryderyka Chopina czy Galerii pp. Porczyńskich, gdzie w październiku 2002 roku wystąpił ze specjalnym recitalem z okazji rocznicy pontyfikatu Ojca Świętego Jana Pawła II, a w roku 2003 brał udział w telewizyjnym koncercie promocji młodych talentów. Współpracował również z Warszawską Filharmonią Młodzieżową.
W czerwcu 2002 roku zadebiutował w Stanach Zjednoczonych, gdzie wystąpił w Santa Cruz, Roseville i Nevada City w Kalifornii, spotykając się z gorącym przyjęciem publiczności. W kwietniu 2006 roku wystąpił po raz pierwszy pod batutą swojego ojca, Rubena Silvy, w Filharmonii Koszalińskiej, gdzie wykonał drugi koncert c-moll Rachmaninowa. We wrześniu 2007 roku odbył trasę koncertową po Chile dając recitale w miastach La Serena, Coquimbo, Copiapo i Antofagasta oraz w Boliwii, gdzie występował w La Paz i Santa Cruz. Rok później powrócił do Boliwii występując jako solista z Narodową Orkiestrą Symfoniczną w La Paz, gdzie od tamtej pory jest regularnie zapraszany. W sierpniu 2009 roku koncertował po raz pierwszy w Hiszpanii dając dwa recitale w mieście Marbella w Andaluzji wraz z boliwijską skrzypaczką Ingrid Neyza Copa. Koncerty te odbyły się pod patronatem Ambasady Boliwii.
W roku 2010 roku zagrał kilkadziesiąt recitali z muzyką Fryderyka Chopina z okazji obchodów Roku Chopinowskiego. W marcu 2011 wystąpił na scenie Filharmonii Koszalińskiej, gdzie jego interpretacja koncertu d-moll Johanesa Brahmsa spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem krytyki i publiczności. Ten sukces powtórzył później z towarzyszeniem Narodowej Orkiestry Symfonicznej w Boliwii.
Wystąpił również podczas III Międzynarodowych Koncertów Pianistycznych na Festiwalu Muzycznym w Fondi we Włoszech oraz z Warszawską Orkiestrą Symfoniczną na wyspie Norderney w Niemczech w 2014 roku oraz orkiestrą prestiżowego Palacio de Bellas Artes w Meksyku.
Koncertował w takich filhamoniach jak: Filharmonia Gorzowska, Filharmonia Koszalińska, Filharmonia Dolnośląska, Filharmonia Częstochowska, Filharmonia Kaliska, Polska Filharmonia Sinfonica Baltica, Śląska Orkiestra Symfoniczna, Filharmonia Kameralna w Łomży i Orkiestra Symfoniczna w Zamościu.
Występował pod batutą takich dyrygentów jak: Jose Miguell Rodilla, Jan Miłosz Zarzycki, Tadeusz Wicherek, Piotr Sułkowski, Jan Bemben czy Ruben Silva.