Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Nie
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Nie
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Nie
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście główne
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach10 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Nie
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Nie
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie
Jeżyny Leonarda i zając Dürera | wykład online
lut
czwartek, godz. 19:00 - 20:15
Warszawa,
online
Bilet: 27 zł
Zapisy na wydarzenie
Okno dialogowe z informacjami niezbędnymi do zapisania się na wydarzenie.
Zapisz się na wydarzenie
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Fundacja Art Transfer | www.arttransfer.pl | Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie Instagram |
Jeżyny Leonarda i zając Dürera, tematy roślin i zwierząt w twórczości renesansowych mistrzów
Zapraszamy na wykład online „Jeżyny Leonarda i zając Dürera, tematy roślin i zwierząt w twórczości renesansowych mistrzów”
Termin: czwartek, 4 lutego 2021, godz. 19:00
Zapisy: www.arttransfer.pl/zgloszenia
Wykład online odbywa się na platformie Zoom. Prosimy o wcześniejsze zainstalowanie stosownego programu https://zoom.us/
Badania Leonarda da Vinci nad światem przyrody były centralną częścią jego pracy. Uważał, że malarz musi zrozumieć każdy aspekt stworzenia, aby stworzyć prawdziwe obrazy. Co więcej, postrzegał te aspekty jako powiązane w stopniu uniemożliwiającym wytyczenie wyraźnych granic między jednym polem badań a innym. W praktyce objawiało się to potrzebą zgłębiania szczegółów anatomicznych roślin, zwierząt i ludzi. Leonardo marzył o napisaniu traktatu o malarstwie z pełnym opisem ziemskich zjawisk. Ze względu na zakres badań, traktat stał się niezrealizowanym marzeniem. Pozostały okruchy tych fascynacji w postaci rysunków ze szkicowników, zapisów zmagań Leonarda z botanicznym opisem krzewu jeżyny obsypanego owocami, anatomia niedźwiedziej łapy czy rysunkowy zapis kocich figli i wiele innych.
O Albrechcie Dürerze śmiało można powiedzieć, że gdy wracał z podróży do Wenecji w 1506 roku, renesans podążył jego tropem na Północ. Obaj z Leonardem mieli wiele wspólnego, natura obdarzyła ich urodą, zamiłowaniem do pięknych strojów, niepospolitym umysłem i wielkim talentem artystycznym. Dürer, podobnie jak Leonardo, miał potrzebę zgłębiania budowy ziemskich stworzeń. Pospolita kępa trawy, pod jego spojrzeniem zamienia się w rajski ogród w mikroskali, a gdy pieczołowicie, z norymberską dokładnością maluje akwarelą włos po włosie młodego zająca, ten cierpliwie mu pozuje. Obu artystów łączy także zamiłowanie do zwierząt niezwykłych. U Leonarda znaleźć można rysunki smoków, a Dürer na podstawie literackiego opisu i uproszczonego szkicu nieznanego artysty, opierając się głównie na swej wyobraźni, wykonał drzeworyt pancernego nosorożca, jeden z najpiękniejszych i najsłynniejszych drzeworytów świata. Dürer tworzył również grafiki z motywem sabatu czarownic i piekielnymi kozłami, co także zobaczymy na wykładzie.
Spotkanie poprowadzi Ewa Szachowska – arteterapeutka, koordynatorka i autorka projektów edukacyjnych oraz wieloletnia współpracowniczka Fundacji Art Transfer (od 2013 roku). Współpracuje z Muzeum Sztuki Nowoczesnej nad Wisłą przy projekcie Dojrzali Wspaniali. Prowadzi warsztaty, oprowadzania, wykłady i różnorodne działania edukacyjne wykorzystujące medium sztuki, dedykowane głównie dorosłym, szczególnie seniorom, także osobom z niepełnosprawnością i dzieciom. Pasjonatka historii sztuki – z wykształcenia i z zamiłowania. Zajmuje się edukacją przez sztukę i arteterapią zarówno od strony koncepcyjnej, jak i warsztatowej. Prowadzi także warsztaty i pracuje jako przewodnik w Ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu Warszawskiego