Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Nie
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Nie
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Nie
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście główne
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach10 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Nie
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Nie
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie
Kobiety w życiu Picassa | wykład online
sty
wtorek, godz. 19:00 - 20:15
Warszawa,
online
Bilet: 27 zł
Zapisy na wydarzenie
Okno dialogowe z informacjami niezbędnymi do zapisania się na wydarzenie.
Zapisz się na wydarzenie
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Fundacja Art Transfer | www.arttransfer.pl | Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie Instagram |
Kobiety w życiu Picassa | wykład online
Zapraszamy na wykład online „Kobiety w życiu Picassa”
Spotkanie poprowadzą Magdalena Kąkolewska i Przemysław Głowacki, historycy sztuki i edukatorzy.
Termin: wtorek, 5 stycznia 2021, godz. 19:00
Bilety: www.arttransfer.pl/zgloszenia
Wykład online odbywa się na platformie Zoom. Prosimy o wcześniejsze zainstalowanie stosownego programu https://zoom.us/
Kobiety w życiu Pabla Picassa to szeroki i zawiły temat: żony, kochanki, muzy. Kochliwy artysta zmieniał je jak rękawiczki, bo chociaż nie był typem amanta, miał duże powodzenie u płci pięknej. I całe życie skutecznie to wykorzystywał. Postaci kobiece są stałym motywem w jego twórczości. Czy to pojedyncze portrety, tak jak eteryczna blondynka, Marie-Therese Walter, przedstawiona na obrazie Sen (1932), którą artysta uwiódł w latach 30. XX w. czy grupy kobiet, jak na słynnym obrazie Panny z Avignon (1907). Wendy Beckett tak pisze o kobietach przedstawionych na tym ogromnym płótnie: „Pięć przedstawionych tu kobiet to prostytutki, a tytuł pracy stanowi aluzję do burdelu na ulicy Avignon. Początkowo Picasso nie zamierzał zrobić z nich aż takich potworów, ale ujawnił się tu jego stosunek do kobiet, zakamuflowany postawą macho, wyraźnie jednak świadczący o lęku przed płcią piękną. Traktował kobiety tak, jak traktuje się nieprzyjaciół, a prostytutka, która mogła zarazić klienta chorobą weneryczną, była najgorszym z wrogów. Przyjaciele Picassa, zobaczywszy ten obraz, byli poruszeni jego brzydotą. To rzeczywiście arcydzieło brzydoty, wyniesionej na takie szczyty i z tak wielkim przekonaniem, że stała się pięknem”.