Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Nie
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Nie
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Nie
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście z boku budynku
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?Przy pomocy pracownika obiektu
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach10 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Nie
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?Polskie napisyWydarzenie dla dzieciWydarzenie dla dorosłych
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Nie
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie

LA SERVA PADRONA / Giovanni Battista Pergolesi
gru
Warszawa,
Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie
Bilet: 50 zł
Zapisy na wydarzenie
Okno dialogowe z informacjami niezbędnymi do zapisania się na wydarzenie.
Zapisz się na wydarzenie
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Polska Opera Królewska | https://operakrolewska.pl/repetoire/don-giovanni-wolfgang-amadeus-mozart-03122022/ |
LA SERVA PADRONA / Giovanni Battista Pergolesi
Giovanni Battista Pergolesi, słynny przedstawiciel włoskiego baroku, mimo iż żył zaledwie dwadzieścia sześć lat, pozostawił po sobie dzieła, które zapewniły mu trwałe miejsce w historii muzyki. Najjaśniejszą gwiazdą w katalogu jego twórczości pozostaje na pozór skromne intermezzo La serva padrona (Służąca panią). Ten niewielkich rozmiarów utwór, który wyszedł spod pióra zaledwie 23-letniego Pergolesiego, do dziś nie schodzi z europejskich afiszy, pokazywany zarówno w oryginalnej wersji językowej, jak i w licznych tłumaczeniach.
Libretto sporządzone przez Gennara Antonia Federica zbudowane jest na prostej intrydze wywodzącej się z tradycji commedia dell’arte. Oto zamożny stary kawaler poszukuje żony, a jego przebiegła służąca skutecznie przedstawia siebie jako najlepszą kandydatkę do tej roli. Pergolesi znajduje doskonałe środki muzyczne, by scharakteryzować bohaterów, a wyśpiewywany przez nich tekst odzwierciedlany jest w pełnych uroku recytatywach i ariach. Znakomicie podsumował zastosowane przez młodego kompozytora zabiegi Piotr Kamiński w swym leksykonie Tysiąc i jedna opera, przyrównując talent Pergolesiego do zdolności jednego z największych muzycznych geniuszy w historii:
💬„Chyba tylko Mozart zdoła wysnuć z dwunastu nut gamy chromatycznej takie bogactwo wesołej, teatralnej myśli, jedną ręką trzymając się tekstu, drugą kreśląc niewyczerpane, muzyczne czary, z nich zaś wywodząc, celnie, oszczędnie i elegancko, żywe postaci, o których wiemy wszystko”.
KIEROWNICTWO MUZYCZNE KRZYSZTOF GARSTKA
REŻYSERIA JITKA STOKALSKA
SCENOGRAFIA MARLENA SKONECZKO
REŻYSERIA ŚWIATEŁ KAROLINA GĘBSKA
RUCH SCENICZNY ALISA MAKARENKO
ASYSTENT REŻYSERA AGNIESZKA KOZŁOWSKA
II ASYSTENT REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK
PROJEKCJE MAREK ZAMOJSKI
REALIZACJA OŚWIETLENIA PIOTR RUDZKI
INSPICJENT TATIANA HEMPEL-GIERLACH
◆ OBSADA ◆
SERPINA Agnieszka Kozłowska (9.12), Aleksandra Klimczak (10.12)
UBERTO Sławomir Jurczak (9.12), Paweł Michalczuk (10.12)
VESPONE I Rafał Karnicki
VESPONE II Jerzy Klonowski
VESPONE III Maciej Jan Kraśniewski
Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej CAPELLA REGIA POLONA
KRZYSZTOF GARSTKA ⎮ dyrygent
Bilety 09.12.2022 👉https://ewejsciowki.pl/embedded/rezerwacja/230828
Bilety 10.12.2022 👉https://ewejsciowki.pl/embedded/rezerwacja/230829