Przejdź do treści
  • październik 2022
    PonWtoŚroCzwPiąSobNie
    262728293012345678910111213141516171819202122232425262728293031123456
  • Kliknij aby przejść do informacji o CAM w Języku łatwym do Czytania
  • Kliknij aby przejść do podstrony z materiałami video
  • Kliknij aby przejść do kanału na facebooku
  • Kliknij aby przejść do naszego kanału na Instagramie
  • Kliknij aby przejść do naszego kanału na YT

Szukaj wydarzeń w Warszawie

Termin

Kategorie wydarzeń

Bilety

  • Zakres cen
Znaleziono
kulturamuzykasenior w Warszawiesztukateatr
Wszyscy
Kultura

Maria de Buenos Aires / Astor Piazzolla

01

paź

piątek, godz. 19:00 - 21:00

Warszawa,

Basen Artystyczny

Bilet: 50 zł

OrganizatorStrona organizatoraZnajdź go na:
Warszawska Opera Kameralna https://operakameralna.pl/ Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube

Tango operita Muzyka | Astor Piazzolla Libretto | Horacio Ferrer Reżyseria | Michał Znaniecki Kierownictwo muzyczne | Hadrian Filip Tabęcki Scenografia | Luigi Scoglio Kostiumy | Magdalena Dąbrowska Choreografia | Inga Pilchowska Światła | Darek Albrycht Projekcje | Karolina Jacewicz Kierownik Zespołu Wokalnego | Krzysztof Kusiel-Moroz OBSADA: El Duende | Marek Kaliszuk María, La Sombra de María | Gosha Kowalinska La Voz de un Payador / Una Voz de Ese Domingo | Mikołaj Adamczak (Tre Voci) Porteño Gorrión con Sueño / Analista Primero | Miłosz Gałaj (Tre Voci) Ladrón Antiguo Mayor | Wojtek Soko Sokolnicki (Tre Voci) Anioły | Karolina Żaneta Banaszek, Bartosz Daniel Figurski, Szymon Osiński, Marek Zajączkowski Jeśli szukać tego najbardziej szczególnego dzieła w dorobku ojca Tango Nuevo – Astora Piazzolli – pozycji, która w sposób jednoznaczny ugruntowałaby jego niekwestionowane miejsce w poczcie największych indywidualności muzyki XX wieku, to bezspornie jest nim Maria de Buenos Aires. Jedni nazywają ją operą złożoną z tang i milong, utrzymaną w głównym nurcie Tango Nuevo, inni – operetką, rozpisaną na ludzkie emocje, pasje, słabości i miłość, opartą na frazach zakazanego, brudnego tańca. Sam Piazzolla mówił, że tytułowa Maria jest personifikacją Buenos Aires – miasta pięknego, ale kryjącego w sobie również mroczne, nieznane zaułki. Tango Nuevo to muzyka, którą krytycy definiują w sposób dosyć barwny. Samego Piazzollę czynią kimś, kto tango – taniec zakazany, brudny, aż kipiący od erotyzmu – z portowych zamtuzów wyprowadził na filharmoniczne salony. Z dziełem tym mierzyli się wybitni skrzypkowie i mistrzowie bandoneonu. Sam Gidon Kremer, którego rejestracja płytowa Maria de Buenos Aires to interpretacja wzorcowa, mówił: „To muzyka ‎pełna wirtuozerii, emocji i głębi, tak typowych dla dzieł innego mistrza, Nicolo Paganiniego. Bije z niej romantyzm i determinacja, uczucia tak silne, ‎że potrafią pchnąć do zbrodni”.