Przejdź do treści
  • kwiecień 2024
    PonWtoŚroCzwPiąSobNie
    12345678910111213141516171819202122232425262728293012345
  • Kliknij aby przejść do informacji o CAM w Języku łatwym do Czytania
  • Kliknij aby przejść do podstrony z materiałami video
  • Kliknij aby przejść do kanału na facebooku
  • Kliknij aby przejść do naszego kanału na Instagramie
  • Kliknij aby przejść do naszego kanału na YT

Szukaj wydarzeń w Warszawie

Termin

Kategorie wydarzeń

Bilety

  • Zakres cen
Znaleziono
kulturaspektaklsztukateatrWarszawa
Wiek powyżej: 18
Kultura

Maria de Buenos Aires / Ástor Piazzolla

10

paź

niedziela, godz. 18:00 - 20:00

Warszawa,

Basen Artystyczny

Bilet: 50 zł

OrganizatorStrona organizatoraZnajdź go na:
Warszawska Opera Kameralna https://operakameralna.pl/event/maria-de-buenos-aires-astor-piazzolla-18/ Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube

Maria de Buenos Aires / Ástor Piazzolla

Tango operita

Muzyka | Ástor Piazzolla
Libretto | Horacio Ferrer
Reżyseria | Michał Znaniecki
Kierownictwo muzyczne | Hadrian Filip Tabęcki
Scenografia | Luigi Scoglio
Kostiumy | Magdalena Dąbrowska
Choreografia | Inga Pilchowska
Światła | Darek Albrycht
Projekcje | Karolina Jacewicz
Kierownik Zespołu Wokalnego | Krzysztof Kusiel-Moroz
OBSADA:
El Duende  | Marek Kaliszuk
María, La Sombra de María | Alicja Węgorzewska / Gosha Kowalinska
La Voz de un Payador / Una Voz de Ese Domingo | Mikołaj Adamczak (Tre Voci)
Porteño Gorrión con Sueño / Analista Primero | Miłosz Gałaj (Tre Voci)
Ladrón Antiguo Mayor | Wojtek Soko Sokolnicki (Tre Voci)

Młoda Maria | Amelia Venice, Marita Kaca
Anioły | Karolina Żaneta Banaszek, Bartosz Daniel Figurski, Szymon Osiński, Marek Zajączkowski
Grupa taneczna: Zyta Bujacz-Dziel, Kamila Giergoń, Natalia Jóźwiak, Karolina Kiermut, Joanna Marta Kierzkowska, Dominika Lewandowska, Katarzyna Barbara Reisch, Anna Reisch-Rogowska, Marek Bartkowski, Jacek Foltyn, Jakub Jóźwiak, Jakub Piotrowicz, Sebastian Piotrowicz, Volodymyr Ryga, Mirosław Woźniak
Zespół Wokalny: Kinga Głogowska, Paulina Łysikowska, Magdalena Pikuła/Aleksandra Biskot, Ewa Puchalska, Magdalena Smulczyńska, Sylwia Stępień, Tomasz Grygo, Łukasz Górczyński, Piotr Jakacki, Piotr Pieron, Aleksander Słojewski, Grzegorz Zychowicz
ORKIESTRA TANGO ATTACK:
Bandoneon – Grzegorz Bożewicz
Gitary – Piotr Malicki
Fortepian – Hadrian Tabęcki
oraz gościnnie:
Skrzypce: Karolina Nowotczyńska, Anna Konrad, Altówka: Justyna Poprawska / Marek Czech, Wiolonczela: Izabela Buchowska, Kontrabas: Jan Hutek, Flet: Marcin Kamiński / Elżbieta Drozdowska, Instrumenty perkusyjne: Marta Maślanka, Piotr Maślanka / Robert Siwak

Jeśli szukać tego najbardziej szczególnego dzieła w dorobku ojca Tango Nuevo – Ástora Piazzolli – pozycji, która w sposób jednoznaczny ugruntowałaby jego niekwestionowane miejsce w poczcie największych indywidualności muzyki XX wieku, to bezspornie jest nim Maria de Buenos Aires. Jedni nazywają ją operą złożoną z tang i milong, utrzymaną w głównym nurcie Tango Nuevo, inni – operetką, rozpisaną na ludzkie emocje, pasje, słabości i miłość, opartą na frazach zakazanego, brudnego tańca. Sam Piazzolla mówił, że tytułowa Maria jest personifikacją Buenos Aires – miasta pięknego, ale kryjącego w sobie również mroczne, nieznane zaułki.

Tango Nuevo to muzyka, którą krytycy definiują w sposób dosyć barwny. Samego Piazzollę czynią kimś, kto tango – taniec zakazany, brudny, aż kipiący od erotyzmu – z portowych zamtuzów wyprowadził na filharmoniczne salony. Z dziełem tym mierzyli się wybitni skrzypkowie i mistrzowie bandoneonu. Sam Gidon Kremer, którego rejestracja płytowa Maria de Buenos Aires to interpretacja wzorcowa, mówił: „To muzyka ‎pełna wirtuozerii, emocji i głębi, tak typowych dla dzieł innego mistrza, Nicolo Paganiniego. Bije z niej romantyzm i determinacja, uczucia tak silne, ‎że potrafią pchnąć do zbrodni”.