Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Tak
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Nie
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Tak
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście główne
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?Samodzielnie
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?Z poziomu terenu
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach0 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Tak
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Tak
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie
Milczenie, Kaszel, Hurgot w „Gościach Wieczerzy Pańskiej” Ingmara Bergmana | wykład Adama Lipszyca
kwi
wtorek, godz. 19:00 - 21:00
Warszawa,
Nowy Teatr
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Nowy Teatr | nowyteatr.org/pl | Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube |
Wykład Adama Lipszyca towarzyszący spektaklowi „Goście Wieczerzy Pańskiej” Adam Lipszyc proponuje przyjrzeć się na nowo filmowi Bergmana, szczególną uwagę poświęcając błyskotliwemu sposobowi, w jaki szwedzki reżyser posługuje się dźwiękiem i jego relacją z obrazem. Spróbuje pokazać, jak o relacjach między schorowanymi ludźmi w opustoszałej przestrzeni mówi się za pomocą tracących sens elementów liturgii, odgłosów kaszlu, hałasu silnika samochodowego, huku wody w strumieniu, a wreszcie – za pomocą samego milczenia. Niezbędne okażą się też odwołania do wcześniejszego i późniejszego filmu Bergmana, Jak w zwierciadle i Milczenia, które często łączy się z Gośćmi Wieczerzy Pańskiej. Tomasz Fryzeł, reżyser spektaklu na podstawie klasycznego filmu Ingmara Bergmana, wskazuje, że film szwedzkiego reżysera można i należy rozumieć nie tyle jako opowieść o załamaniu się pionowych relacji z osobowym Bogiem, ile jako opowieść o zaplataniu się i rozplataniu poziomych, międzyludzkich relacji w zsekularyzowanej przestrzeni. Z kolei odtwórca głównej roli Mariusz Bonaszewski, wskazuje na istotną rolę, jaką w spektaklu odgrywa choroba: wszyscy protagoniści, mieszkańcy owej przestrzeni, są schorowani. dr hab. Adam Lipszyc, prof. IFiS PAN – eseista i tłumacz, pracuje w Instytucie Filozofii i Socjologii PAN, uczy w Szkole Nauk Społecznych oraz na Uniwersytecie Muri im. Franza Kafki. W IFiS PAN kieruje Ośrodkiem Myśli Psychoanalitycznej. Zajmuje się filozoficznymi konsekwencjami psychoanalizy, filozofią literatury i dwudziestowieczną myślą żydowską. Ostatnio opublikował książkę Melville: Ostatki tożsamości (Warszawa, 2022). Laureat nagrody Literatury na Świecie im. Andrzeja Siemka, nagrody Allianz Kulturstiftung i Nagrody Literackiej Gdynia. Od 2019 członek kapituły NLG.
|