Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Nie
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Nie
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Nie
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście główne
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach10 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Nie
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Nie
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie
muzyka dawnaMuzyka Dawna na Zamku Królewskim. VIRGO FIDELISPolska Opera KrólewskaVIRGO FIDELIS
Wszyscy
Kultura
Muzyka Dawna na Zamku Królewskim. VIRGO FIDELIS
26
lut
niedziela, godz. 19:00 - 20:15
WARSZAWA,
Zamek Królewski w Warszawie
Bilet: 40 zł
Zapisy na wydarzenie
Okno dialogowe z informacjami niezbędnymi do zapisania się na wydarzenie.
Zapisz się na wydarzenie
Zapisy pod numerem telefonu: 500 309 424
Zapisy pod adresem e-mail: piotr.piotrowski@operakrolewska.pl
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Polska Opera Królewska | Muzyka Dawna na Zamku Królewskim. VIRGO FIDELIS | Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube |
Muzyka Dawna na Zamku Królewskim. VIRGO FIDELIS
Wydarzenie w ramach cyklu MUZYKA DAWNA NA ZAMKU KRÓLEWSKIM
Wenecki kompozytor późnego baroku Baldassare Galuppi cieszył się dużą popularnością wśród sobie współczesnych. Choć sławę przyniosły mu przede wszystkim dzieła sceniczne, to nie mniej zachwycające są jego wokalno-instrumentalne kompozycje religijne. Między innymi motet Confitebor Tibi, Domine zdradza nietuzinkowy talent melodyczny i niezwykłą sprawność w zakresie techniki kompozytorskiej. Pod tym względem wyróżnia się także Francesco Durante, który zyskał uznanie jako twórca dzieł instrumentalnych oraz wybitny pedagog. Za życia twórcy jego ekstrawaganckie utwory, jak m.in. Concerto nr 2, u jednych wywoływały zachwyt, u innych – zaskoczenie. Wszak nie bez przyczyny Rousseau uważał Francesca Durante za jednego z najwspanialszych ówczesnych włoskich mistrzów harmonii, natomiast Quantz krytykował za „dziwaczny smak”.
W finale koncertu zabrzmi Stabat Mater Alessandra Scarlattiego. Przejmujący tekst i chorałowa melodia średniowiecznej sekwencji inspirowała wielu kompozytorów. Choć w XVI stuleciu została usunięta z liturgii przez sobór trydencki, to jej popularność wcale nie malała. Świadczą o tym przepiękne opracowania, szczególnie liczne w barokowym repertuarze włoskim, do którego należy dzieło Scarlattiego. Niewielki aparat wykonawczy – sopran, alt, smyczki i basso continuo – wystarcza neapolitańczykowi, by odmalować niezwykle ekspresyjny dźwiękowy obraz matki patrzącej na ukochanego syna konającego na krzyżu. Bogactwo środków retorycznych pomaga oddać nastrój kolejnych strof – wyrażających ból, wspólnotę w cierpieniu, ale także gorliwą wiarę i nadzieję na zbawienie.
W finale koncertu zabrzmi Stabat Mater Alessandra Scarlattiego. Przejmujący tekst i chorałowa melodia średniowiecznej sekwencji inspirowała wielu kompozytorów. Choć w XVI stuleciu została usunięta z liturgii przez sobór trydencki, to jej popularność wcale nie malała. Świadczą o tym przepiękne opracowania, szczególnie liczne w barokowym repertuarze włoskim, do którego należy dzieło Scarlattiego. Niewielki aparat wykonawczy – sopran, alt, smyczki i basso continuo – wystarcza neapolitańczykowi, by odmalować niezwykle ekspresyjny dźwiękowy obraz matki patrzącej na ukochanego syna konającego na krzyżu. Bogactwo środków retorycznych pomaga oddać nastrój kolejnych strof – wyrażających ból, wspólnotę w cierpieniu, ale także gorliwą wiarę i nadzieję na zbawienie.
◆ PROGRAM ◆
Baldassare Galuppi – Confitebor tibi, Domine
Francesco Durante – Concerto nr 2
Affettuoso | Presto | Largo affettuoso | Allegro affettuoso
Affettuoso | Presto | Largo affettuoso | Allegro affettuoso
Alessandro Scarlatti – Stabat Mater
◆ WYKONAWCY ◆
JUSTYNA STĘPIEŃ ⎮ sopran
ANNA RADZIEJEWSKA ⎮ mezzosopran
Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej CAPELLA REGIA POLONA
MICHAŁ PIOTROWSKI ⎮ koncertmistrz, prowadzenie
ANNA RADZIEJEWSKA ⎮ mezzosopran
Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej CAPELLA REGIA POLONA
MICHAŁ PIOTROWSKI ⎮ koncertmistrz, prowadzenie