Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Nie
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Nie
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Nie
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście główne
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach10 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Nie
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Nie
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie

MozartNON OMNIS MORIAR...Polska Opera KrólewskaWolfgang Amadeus Mozart
Wszyscy
Kultura
NON OMNIS MORIAR…
24
mar
piątek, godz. 19:00 - 20:00
WARSZAWA,
Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie
Bilet: 60 zł
Zapisy na wydarzenie
Okno dialogowe z informacjami niezbędnymi do zapisania się na wydarzenie.
Zapisz się na wydarzenie
Zapisy pod numerem telefonu: 500 309 424
Zapisy pod adresem e-mail: piotr.piotrowski@operakrolewska.pl
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Polska Opera Królewska | NON OMNIS MORIAR... |
NON OMNIS MORIAR...
Nie wszystek umrę wiem że uniknie pogrzebu
cząstka nie byle jaka […]
– pisał Horacy, który nieśmiertelność zyskał dzięki swej twórczości. W pozostawionych dziełach oraz wdzięcznej pamięci wychowanków i przyjaciół żywi pozostają także Mistrzowie opery, którym dedykowane jest przedstawienie: Stefan Sutkowski, Andrzej Sadowski i Ryszard Peryt. Jednak w obliczu trwającej od wielu miesięcy tuż za naszą wschodnią granicą wojny, spektakl przyjmuje szerszy, uniwersalny wydźwięk, stanowiąc refleksję o istocie poświęcenia w imię wyższych wartości i sensie ludzkiego cierpienia.
W realizacji wykorzystane zostały trzy przejmujące kompozycje słynnego Wiedeńczyka. Spektakl otwiera wzniosłe, skłaniające do zadumy Kyrie KV 341 – kompozycja utrzymana w żałobnej tonacji d-moll powstała w ostatnich latach życia Mistrza. Następnie zabrzmi niezwykle ekspresyjne Maurerische Trauermusik KV 477, pogrzebowy utwór napisany latem 1785 roku. Sercem spektaklu jest kantata Davide penitente, która stanowi szczególny rodzaj wtórnego opracowania własnego wcześniejszego dzieła. Mozart nie tyle zainspirował się już wcześniej wykorzystanym fragmentem, co dosłownie przekopiował muzykę z dwóch uprzednio ukończonych części mszalnych (Kyrie i Gloria z Mszy c-moll KV 427). Dodał do nich jednak nową treść oraz uzupełnił o dwie arie i finałową kadencję. Łaciński tekst liturgii wykorzystany w pierwowzorze zastąpiły włoskie parafrazy biblijnych psalmów Dawidowych, niosące nadzieję na to, że smutek, strach i rozpacz zostaną przezwyciężone przez pokój i światłość.
cząstka nie byle jaka […]
– pisał Horacy, który nieśmiertelność zyskał dzięki swej twórczości. W pozostawionych dziełach oraz wdzięcznej pamięci wychowanków i przyjaciół żywi pozostają także Mistrzowie opery, którym dedykowane jest przedstawienie: Stefan Sutkowski, Andrzej Sadowski i Ryszard Peryt. Jednak w obliczu trwającej od wielu miesięcy tuż za naszą wschodnią granicą wojny, spektakl przyjmuje szerszy, uniwersalny wydźwięk, stanowiąc refleksję o istocie poświęcenia w imię wyższych wartości i sensie ludzkiego cierpienia.
W realizacji wykorzystane zostały trzy przejmujące kompozycje słynnego Wiedeńczyka. Spektakl otwiera wzniosłe, skłaniające do zadumy Kyrie KV 341 – kompozycja utrzymana w żałobnej tonacji d-moll powstała w ostatnich latach życia Mistrza. Następnie zabrzmi niezwykle ekspresyjne Maurerische Trauermusik KV 477, pogrzebowy utwór napisany latem 1785 roku. Sercem spektaklu jest kantata Davide penitente, która stanowi szczególny rodzaj wtórnego opracowania własnego wcześniejszego dzieła. Mozart nie tyle zainspirował się już wcześniej wykorzystanym fragmentem, co dosłownie przekopiował muzykę z dwóch uprzednio ukończonych części mszalnych (Kyrie i Gloria z Mszy c-moll KV 427). Dodał do nich jednak nową treść oraz uzupełnił o dwie arie i finałową kadencję. Łaciński tekst liturgii wykorzystany w pierwowzorze zastąpiły włoskie parafrazy biblijnych psalmów Dawidowych, niosące nadzieję na to, że smutek, strach i rozpacz zostaną przezwyciężone przez pokój i światłość.
KIEROWNICTWO MUZYCZNE KAROL SZWECH
REŻYSERIA, INSCENIZACJA ANDRZEJ KLIMCZAK
SCENOGRAFIA MARLENA SKONECZKO
REŻYSERIA ŚWIATEŁ PAULINA GÓRAL
PROJEKCJE MAREK ZAMOJSKI
PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO JAKUB SZAFRAŃSKI
ASYSTENT REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK
INSPICJENT AGNIESZKA ORLIKOWSKA
REŻYSERIA, INSCENIZACJA ANDRZEJ KLIMCZAK
SCENOGRAFIA MARLENA SKONECZKO
REŻYSERIA ŚWIATEŁ PAULINA GÓRAL
PROJEKCJE MAREK ZAMOJSKI
PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO JAKUB SZAFRAŃSKI
ASYSTENT REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK
INSPICJENT AGNIESZKA ORLIKOWSKA
◆ PROGRAM ◆
Wolfgang Amadeus Mozart
• Kyrie KV 341
• Maurerische Trauermusik KV 477
• Davide penitente KV 469
Chór Alzai le flebili voci al Signor
Chór Cantiam le glorie
Aria Lungi le cure ingrate
Chór Sii pur sempre benigno, oh Dio
Duet Sorgi, o Signore, e spargi
Aria A te, fra tanti affanni
Chór Se vuoi, puniscimi
Tercet Tutte le mie speranze
Chór: Chi in Dio sol spera – Di tai pericoli non ha timor
• Kyrie KV 341
• Maurerische Trauermusik KV 477
• Davide penitente KV 469
Chór Alzai le flebili voci al Signor
Chór Cantiam le glorie
Aria Lungi le cure ingrate
Chór Sii pur sempre benigno, oh Dio
Duet Sorgi, o Signore, e spargi
Aria A te, fra tanti affanni
Chór Se vuoi, puniscimi
Tercet Tutte le mie speranze
Chór: Chi in Dio sol spera – Di tai pericoli non ha timor
◆ WYKONAWCY ◆
IWONA HANDZLIK I sopran
GABRIELA KAMIŃSKA II sopran
JACEK SZPONARSKI tenor
GABRIELA KAMIŃSKA II sopran
JACEK SZPONARSKI tenor
Zespół Wokalny Polskiej Opery Królewskiej
Orkiestra Polskiej Opery Królewskiej
KAROL SZWECH ⎮ dyrygent
Orkiestra Polskiej Opery Królewskiej
KAROL SZWECH ⎮ dyrygent