Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Nie
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Nie
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Nie
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście główne
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach10 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Nie
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Nie
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie
Nowy, bezpłatny kurs dla seniorów – obsługa komputera – poziom średniozaawansowany
kwi - maj
Warszawa,
online
Wstęp wolny
Zapisy na wydarzenie
Okno dialogowe z informacjami niezbędnymi do zapisania się na wydarzenie.
Zapisz się na wydarzenie
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Fundacja Age Hub | www.agehub.pl |
Zapisz się na bezpłatny kurs obsługi komputera na poziomie średniozaawansowanym
Zapraszamy do zapisów na zajęcia w ramach nowego kursu komputerowego. Spotkania dedykowane są osobom 60+, które opanowały już podstawowe zagadnienia związane z komputerami i internetem. Obok teorii, w programie również znajdzie się mnóstwo praktyki, porady jak wykonywać zadania krok po kroku, a także przestrzeń do zadawania pytań przez uczestników. Uczestnictwo w kursie jest bezpłatne. Pierwsze lekcje już 12 kwietnia.
Zajęcia w ramach kursu będą odbywać się w internecie. Przed pierwszymi zajęciami, każdy uczestnik otrzyma instrukcję, jak korzystać z programu Google Meet – kurs będzie realizowany właśnie na tej platformie. To miejsce, w którym wszyscy kursanci będą widzieć i słyszeć się nawzajem. Przed zajęciami każdy otrzyma na swój adres mailowy link (adres strony), pod którym odbędą się spotkania z trenerem.
Aby wziąć udział w kursie, należy posiadać sprawny sprzęt – komputer z oprogramowaniem Windows 10, myszkę, kamerę oraz połączenie z internetem. Na wybranych zajęciach warto mieć przy sobie także smartfon.
Spotkania będą odbywać się w każdy poniedziałek, środę i piątek – od 12 kwietnia do 10 maja 2020 roku. Uczestnik musi być obecny na wszystkich zajęciach (nie ma możliwości wyboru poszczególnych zajęć).
TEMATY PORUSZANE PODCZAS KURSU:
BLOK I – PRZYPOMNIENIE PODSTAWOWYCH ZAGADNIEŃ
1. Jak korzystać z Google Meet?
Przedstawienie różnych funkcji programu Google Meet: reakcje, pisanie tekstu, wysyłanie linków, zapraszanie znajomych, głośność, wyłączanie obrazu itd. Organizowanie własnego spotkania + zapraszanie znajomych do spotkania różnymi metodami.
2. Jak lepiej korzystać ze swojego komputera? Cz. 1
Objaśnienie funkcjonalności pulpitu: omówienie menu start, wyszukiwarki plików i informacji, eksploratora plików, zawartości paska zadań. Usuwanie plików i folderów. W trakcie zajęć uczestnicy utrwalą zasady personalizacji sprzętu. Dowiedzą się jak systemowo m.in. zwiększać / zmniejszać / zmieniać wygląd czcionek, okien, kursora, a także dostosowywać do swoich potrzeb działanie myszki. Omówienie najciekawszych i najbardziej pomocnych trików komputerowych. Uczestnicy poszerzą swoje wiadomości w zakresie stosowania skrótów klawiszowych.
Jak lepiej korzystać ze swojego komputera? Cz. 2
Podstawowa redakcja dokumentów w Wordzie lub OpenOfficie, wstawiania zdjęć i pracy z grafikami. Ściągnie grafik na komputer. Uczestnicy dowiedzą się jak wydrukować dokument. Jak połączyć się z Internetem – różne metody. Dokładne omówienie płatnych i bezpłatnych metod. Łączenie się w miejscu publicznym przy pomocy Wi-Fi. Powtórzenie zasad wyszukiwania informacji w Google.
3. Jak lepiej korzystać z Internetu?
Omówienie rodzajów przeglądarek oraz zasad personalizacji przeglądania treści w Internecie. W trakcie zajęć uczestnicy dowiedzą się jak dostosowywać do swoich potrzeb widoczność witryn, jak zmieniać wielkość czcionki na stronach, tworzyć skróty do stron na pulpicie, zarządzać ulubionymi stronami. Jak bezpiecznie korzystać z sieci i chronić swoją prywatność. Uczestnicy powtórzą również podstawowe funkcjonalności poczty internetowej – praca odbywa się na poczcie Gmail (wysłanie, odbieranie wiadomości, wysłanie wiadomości do ukrytego adresata, dodawania załącznika).
4. Jak korzystać z innych narzędzi do videokomunikacji?
Poznanie innych programów do videokonferencji: Facebook Messenger, Whatsapp, Zoom. Pobranie i korzystanie z programu Facebook Messenger: Założenie konta, rozmowy tekstowe, rozmowy video w kilka osób, wysyłanie plików. Pobranie i korzystanie z programu Zoom: założenie rozmowy, dołączenie do rozmowy, funkcjonalności w trakcie rozmowy.
BLOK II – ZAGADNIENIA DLA ŚREDNIOZAAWANSOWANYCH
5. Praktyczne zastosowanie narzędzi Google
Użytkownicy dowiedzą się jak planować, zapisywać i zmieniać swoje pozycje w kalendarzu. W jaki sposób wytyczać trasy w Google Map, korzystać ze Street View. Dowiedzą się jak tłumaczyć poszczególne słowa i całe strony internetowe. Jak pisać za pomocą mikrofonu. Jak przesyłać i udostępniać pliki w chmurze.
6. Z sieci na komputer. Jak pobierać dokumenty, zdjęcia, filmy, programy?
W trakcie zajęć uczestnicy dowiedzą się jak w najprostszy sposób pobierać różnego rodzaju materiały dostępne w Internecie.
Wezmą także udział w dyskusji poświęconej legalnemu pobieraniu treści z Internetu i poznają najważniejsze zasady odpowiedzialnego korzystania z materiałów dostępnych w sieci. Uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób oceniać przydatność danego programu, jak go znaleźć i bezpiecznie zainstalować na swoim komputerze. W trakcie zajęć będą wykonywać ćwiczenia z instalacji bezpłatnych programów: antywirusowego, czyszczącego dysk twardy, inne dowolne programy, które seniorzy uznają za pomocne.
7. Przerzucanie zdjęć i filmów z komórki na komputer, jak korzystać z pendrive’a oraz urządzeń peryferyjnych? (na zajęciach będzie wykorzystywany Smartfon)
W trakcie zajęć uczestnicy dowiedzą się jak za pomocą kabla, Bluetootha, Messengera i maila przesyłać zawartość telefonu na komputer. Uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób przenosić pliki z komputera na pendriva oraz z pendriva na komputer.
Poszerzą wiedzę w zakresie bezpiecznego korzystania z pendrivów i udoskonalą posługiwanie się oknami w komputerze.
Omówione zostaną również zasady podłączania i korzystania z dysków zewnętrznych i urządzeń peryferyjnych „po kablu” i poprzez wi-fi/bluetooth np. dysk zewnętrzny, słuchawki.
8. Jak kupić, sprzedać, zamienić lub dostać coś za darmo?
Uczestnicy dowiedzą się, jak w bezpieczny sposób mogą dokonać zakupu lub pozbyć się niepotrzebnych przedmiotów na platformach Olx.pl, sprzedajemy.pl i gumtree.pl. Poszerzą swoją wiedzę w zakresie wyszukiwania haseł, bezpieczeństwa w sieci i net etykiety w kontekście kontaktu z innymi użytkownikami portali sprzedażowych.
9. Facebook, Twitter, Instragram – dla kogo i w jakim celu
Uczestnicy dowiedzą się, czym różnią się od siebie dane portale społecznościowe. Jak założyć konto na Facebooku, Twitterze i Instagramie. Poznają podstawowe funkcje dostępne na Facebooku, Twitterze i Instagramie.
10. Gdzie szukać kultury w sieci?
Uczestnicy dowiedzą się, gdzie mogą znaleźć swój ulubiony utwór muzyczny w Internecie. Dowiedzą się, jak korzystać z Youtuba: muzyka, kursy online, dyskusje. Dowiedzą się, gdzie znaleźć ulubiony film i jak go obejrzeć.
11. Jak zadbać o zdrowie przy pomocy Internetu?
Jak korzystać z portalu e-pacjent, co to jest e-recepta. Jak sprawdzić miejsce w sanatorium, w kolejce do lekarza. Jak zapisać się do lekarza przez Internet. Popularne portale związane ze zdrowiem – jak szukać na nich informacji.
12. Jak nie dać się nabrać – prawda i fałsz w przekazach informacyjnych
Uczestnicy poszerzą wiedzę w zakresie weryfikacji docierających informacji i korzystania ze źródeł. W trakcie zajęć odbędzie się dyskusja o przykładach nieprawdziwych informacji i metodach weryfikacji faktów. Uczestnicy będą wykonywali ćwiczenia polegające na przeprowadzeniu weryfikacji w Internecie informacji newsowych podawanych przez ich znajomych lub losowo wybrane media lub portale.
ZAPISY
Do wzięcia udziału w kursie zachęcamy osoby, które nie uczestniczyły jeszcze w zajęciach organizowanych przez Fundację Age Hub i mieszkają w Warszawie. Aby zapisać się na kurs lub wybrane zajęcia, prosimy o kontakt pod nr tel. 506-952-271 lub wysłanie maila na adres kontakt@agehub.pl
Każda osoba może wziąć udział w 1 kursie z tej edycji.
Organizacja kursów jest finansowana przez Miasto Stołeczne Warszawa.