Przejdź do treści
  • kwiecień 2024
    PonWtoŚroCzwPiąSobNie
    12345678910111213141516171819202122232425262728293012345
  • Kliknij aby przejść do informacji o CAM w Języku łatwym do Czytania
  • Kliknij aby przejść do podstrony z materiałami video
  • Kliknij aby przejść do kanału na facebooku
  • Kliknij aby przejść do naszego kanału na Instagramie
  • Kliknij aby przejść do naszego kanału na YT

Szukaj wydarzeń w Warszawie

Termin

Kategorie wydarzeń

Bilety

  • Zakres cen
Znaleziono
dla dziecikulturaMozartmuzykaoperaspektaklsztukateatrWarszawa
Wszyscy
Kultura

„Orientalna awanturka” – spektakl dla dzieci na podstawie opery „Uprowadzenie z seraju”

14

maj

sobota, godz. 11:00 - 12:00

Warszawa,

Warszawska Opera Kameralna Al. Solidarności 76b

Bilet: 40 zł

OrganizatorStrona organizatoraZnajdź go na:
Warszawska Opera Kameralna https://operakameralna.pl/event/orientalna-awanturka-spektakl-dla-dzieci-na-podstawie-opery-uprowadzenie-z-seraju-4/ Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube

„Orientalna awanturka” – spektakl dla dzieci na podstawie opery „Uprowadzenie z seraju”

Spektakl dla dzieci w języku polskim na podstawie opery „Uprowadzenie z seraju”  W. A. Mozarta

Reżyseria: Jitka Stokalska 
Wznowienie reżyserii: Grzegorz Boniecki    
Scenografia: Paweł Dobrzycki   
Kierownictwo muzyczne: Kuba Wnuk

OBSADA:

Konstanze – Sylwia Krzysiek
Belmonte – Aleksander Kunach
Pedrillo – Bartosz Nowak
Blonde – Aleksandra Żakiewicz
Osmin – Dariusz Górski
Selim – Piotr Pieron

Narrator:
Maciej Miecznikowski

Pantomima:
Mariusz Karpiński, Bartłomiej Marszałek

Zespół Wokalny:
Karolina Geryń – sopran
Ewa Puchalska – alt
Tomasz Grygo – tenor
Grzegorz Zychowicz – bas

Zespół instrumentalny:
Sławomir Talacha – skrzypce
Marta Ziarko – wiolonczela
Jarosław Kopeć – perkusja
Kuba Wnuk – fortepian


Przedstawienie przygotowane według jednego z najsłynniejszych dzieł scenicznych Wolfganga Amadeusza Mozarta. Rzecz dzieje się na tureckim dworze potężnego baszy Selima, dokąd przybywa szlachcic hiszpański, Belmonte, aby odszukać porwaną przez korsarzy swoją narzeczoną, Konstancję. W ucieczce biorą udział także służący Blonda i Pedrillo, a do pokonania mają przede wszystkim Osmina – groźnego strażnika seraju.

Scenografia, kostiumy i muzyka Mozarta przepełnione są kolorowym orientem, zwłaszcza kulturą turecką, która w Wiedniu, gdzie mieszkał kompozytor, była w tym czasie w modzie. Mozart podobnie jak wiedeńczycy, lubił jarmark turecki i towary z Turcji: kawę, bakalie, stroje; a w muzyce z upodobaniem stylizował muzykę turecką, tak jak choćby w słynnym Marszu tureckim z sonaty fortepianowej. Może dlatego jeden z bohaterów innej jego „orientalnej” opery powiedział: nie tylko Europa, ale i Azja może wydać szlachetne dusze.