Przejdź do treści
  • marzec 2024
    PonWtoŚroCzwPiąSobNie
    2627282912345678910111213141516171819202122232425262728293031
  • Kliknij aby przejść do informacji o CAM w Języku łatwym do Czytania
  • Kliknij aby przejść do podstrony z materiałami video
  • Kliknij aby przejść do kanału na facebooku
  • Kliknij aby przejść do naszego kanału na Instagramie
  • Kliknij aby przejść do naszego kanału na YT

Szukaj wydarzeń w Warszawie

Termin

Kategorie wydarzeń

Bilety

  • Zakres cen
Znaleziono
KoncertkulturaMozartmuzykaoperaRequiem
Wszyscy
Kultura

Requiem d-moll KV 626 | ONLINE

14-31

gru

początek: poniedziałek, godz. 00:00

zakończenie: czwartek, godz. 00:00

Warszawa,

ONLINE

Bilet: 10 zł

OrganizatorStrona organizatoraZnajdź go na:
Warszawska Opera Kameralna KUP DOSTĘP ONLINE Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube

Requiem d-moll KV 626

PO WYKUPIENIU MATERIAŁ DOSTĘPNY JEST ONLINE PRZEZ 48 h

Koncert poświęcony pamięci Bernarda Ładysza pod patronatem Marszałka Województwa Mazowieckiego Adama Struzika, zarejestrowany w dniu 4 września 2020 r. w Kościele oo. Paulinów p. w. Ducha Św. w Warszawie przy ul. Długiej 3.

Wolfgang Amadeus Mozart

Requiem d-moll KV 626

Dyrygent: Stefan Plewniak

 

Wykonawcy:

Aleksandra Kubas-Kruk – sopran

Natalia Kawałek – mezzosopran

Karol Kozłowski – tenor

Artur Janda – bas

 

Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej Musicae Antiquae Collegium Varsoviense:

 

Skrzypce I

Grzegorz Lalek – koncertmistrz

Maria Papuzińska-Uss

Natalia Moszumańska

Ewa Chmielewska-Zorzano

Klaudia Matlak

Kornelia Korecka-Karbownik

 

Skrzypce II

Anna Jóźwiak-Kłosiewicz – lider

Marcin Sochan

Magdalena Kuźmińska-Hartung

Mateusz Małecki

Katarzyna Cendlak

 

Altówki

Marcin Stefaniuk – lider / inspektor

Karolina Habało

Anna Stankiewicz

Anna Wieczorek

 

Wiolonczele

Jakub Kościukiewicz – koncertmistrz

Aleksandra Rybak-Żymła

Karolina Szewczykowska

 

Kontrabasy

Stanisław Smołka

Anna Bator

 

Fagoty

Leszek Wachnik

Szymon Józefowski

 

Klarnety

Róbert Šebesta

Robert Michalski

 

Trąbki

Ostap Popovych

Jacek Brzózka

 

Puzony

Piotr Wawreniuk

Robert Krajewski

Michał Kiljan

 

Perkusja

Krzysztof Niezgoda

 

Pozytyw

Krzysztof Marosek

 

Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej:

Soprany

Aleksandra Biskot, Karolina Geryń, Ewa Kuryłowicz, Ewelina Ossowska, Magdalena Smulczyńska, Sylwia Stępień, Teresa Tippe, Ola Ptaszyńska (gościnnnie)

Alty

Kinga Głogowska, Paulina Łysikowska, Ewa Puchalska, Ewelina Rzezińska, Dorota Solecka, Natalia Zubkowicz (gościnie), Katarzyna Karbownik (gościnnie)

Tenory

Tomasz Grygo, Piotr Jakacki, Jakub Pawlik, Marek Sadowski, Krzysztof Piernik, Aleksander Słojewski, Aruto Matsumoto (gościnnie)

Basy

Łukasz Geryń, Bartłomiej Kornacki, Krzysztof Matuszak, Andrzej Milewski, Piotr Pieron, Grzegorz Zychowicz

 

Kierownik Zespołu Wokalnego: Krzysztof Kusiel – Moroz

 

Mozartowskie „Requiem”, to jedna z najbardziej owianych tajemnicą kompozycji w historii muzyki (kompozytor nie znał nazwiska osoby zamawiającej dzieło, a był nią – jak wiemy dzisiaj – muzyczny amator, hrabia Franz Walsegg, który zwykł zamawiać i przywłaszczać sobie cudze kompozycje), toteż przez wiele lat snuto rozliczne domysły na temat okoliczności tego zamówienia (jedną z najsłynniejszych interpretacji tego epizodu można odnaleźć w filmie „Amadeusz” Miloša Formana). Mozart, mimo zapłaty „z góry”, nie od razu przystąpił do pracy. Nie miał zresztą na to zbyt wiele czasu, bowiem równolegle tworzył opery: „Czarodziejski flet” i „Łaskawość Tytusa”. Gdy wreszcie zabrał się do komponowania mszy, podupadł na zdrowiu. Złożony chorobą, w ostatnich dniach swojego życia podyktował swojemu przyjacielowi, Franzowi Xaverowi Süssmayrowi kolejne frazy „Requiem”. Między jawą a gorączkową maligną komponował w przekonaniu, że to msza żałobna za jego duszę. Umarł 4 grudnia 1791 r. mając 35 lat, w trakcie dyktowania ósmego taktu przepięknej „Lacrimosy”. Süssmayr dokończył szkice przyjaciela. Oryginalne Mozartowskie frazy: „Dies Irae”, „Confutatis” czy „Tuba mirum”, podobnie jak „Lacrimosa”, dowodzą dzisiaj geniuszu kompozytora. Natomiast demoniczne „Sanctus”, melancholijne „Benedictus” i dotykające romantycznej nuty „Agnus Dei” to już dzieło Süssmayra. Tutaj kontynuator osiągnął jednak poziom godny swego mistrza.

Czas trwania: 60 minut