Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Nie
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Nie
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Nie
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście główne
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?Z poziomu terenu
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach10 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Nie
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?Wydarzenie dostępne dla osób z niepełnosprawnością ruchowąWydarzenie dla dzieciWydarzenie dla dorosłych
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Nie
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie
REQUIEM / Wolfgang Amadeus Mozart
lis
środa, godz. 19:00 - 20:30
Warszawa,
Archikatedra św. Jana ul. Świętojańska 8, Warszawa
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Polska Opera Królewska | https://operakrolewska.pl/repetoire/requiem-wolfgang-amadeus-mozart-02112022/ | Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube |
REQUIEM / Wolfgang Amadeus Mozart
WSTĘP WOLNY
Requiem zostanie wykonane podczas Mszy Świętej
REQUIEM Wolfganga Amadeusza Mozarta należy do najsłynniejszych utworów z gatunku mszy żałobnej. Jest to ostatnie, nieukończone dzieło wiedeńskiego mistrza. Trudu dopisania ostatnich części oraz uzupełnienia szkiców podjął się uczeń Franz Xaver Süssmayr. Muzyka zachwyca dojrzałością i dramaturgią brzmienia. Missa pro defunctis jest przeznaczona do wykonania podczas uroczystości żałobnych oraz w Dzień Zaduszny. Dziś trudno jest precyzyjnie określić zakres pracy włożonej w kompozycje przez samego Mozarta. Pewnym jest jednak, że całkowicie ukończony i zinstrumentowany został przez niego wstępny fragment mszy – Introitus. Otwierające mszę chóralne wezwanie „wieczny odpoczynek racz im dać Panie” zapowiada główny temat całej modlitwy. Poza początkowym fragmentem, Mozart zdążył także rozpisać na solistów, chór i continuo Kyrie z podwójną fugą, sekwencję Dies irae (przy czym wieńcząca tę część Lacrimosa pozostała jedynie w szkicach) oraz Domine Jesu i Hostias. Do tych części sporządził też pewne notatki instrumentacyjne. Resztę pracy wykonał wspomniany już Franz Xaver Süssmayr. Dokończył on zatem fragment Lacrimosa oraz dokomponował pozostałe części mszy żałobnej: Sanctus, Benedictus i AgnusDei. W celu zachowania jednorodności utworu, powtórzył muzyczną treść z Introitus i Kyrie (ze zmienionymi słowami) w części Lux aeterna, zamykającej całość cyklu.
◆ WYKONAWCY ◆
MARTA BOBERSKA ⎮sopran
ANETA ŁUKASZEWICZ ⎮ alt
LESZEK ŚWIDZIŃSKI ⎮ tenor
ANDRZEJ KLIMCZAK ⎮ bas
Zespół Wokalny Polskiej Opery Królewskiej
Orkiestra Polskiej Opery Królewskiej
JAKUB SZAFRAŃSKI ⎮ przygotowanie Zespołu Wokalnego
DAWID RUNTZ ⎮ dyrygent