Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Nie
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Nie
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Nie
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście główne
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach10 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Nie
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?Polskie napisy
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Nie
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie
Georg Friedrich HaendelHaendelRODELINDA
Wszyscy
Kultura
RODELINDA / Georg Friedrich Haendel
28-29
sty
Warszawa,
Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie
Bilet: 50 zł
Zapisy na wydarzenie
Okno dialogowe z informacjami niezbędnymi do zapisania się na wydarzenie.
Zapisz się na wydarzenie
Zapisy pod numerem telefonu: 500 309 424
Zapisy pod adresem e-mail: piotr.piotrowski@operakrolewska.pl
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Polska Opera Królewska | operakrolewska.pl | Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube |
RODELINDA / Georg Friedrich Haendel
Rodelinda to jedna z najznakomitszych oper Georga Friedricha Haendla. Po premierze, która miała miejsce 13 lutego 1725 roku w King’s Theatre w Londynie, przedstawienie zostało pokazane jeszcze trzynastokrotnie. Nie mniejszym powodzeniem cieszyło się wznowienie opery z nową obsadą w roku 1731. Dzieło zostało zrealizowane także w Hamburgu (w 1735 i 1736), po czym zniknęło ze scen operowych na niemal dwieście lat. W 1920 roku Rodelinda, szczęśliwie odkryta na nowo przez Oskara Hagena – wykładowcę historii sztuki na Uniwersytecie w Getyndze, zainaugurowała powrót Haendlowskich dzieł na sceny operowe.
Zamiłowanie Haendla do opery jest powszechnie znane. Autor ponad czterdziestu tytułów, poświęcił wszak temu gatunkowi połowę swojego twórczego życia, nie szczędząc nie tylko zdrowia i energii, ale i środków finansowych. Powstanie Rodelindy przypada na okres rozkwitu prowadzonej przez Haendla Royal Academy of Music, hojnie wspieranej przez króla Jerzego I.
Zwarte, bardzo dobrze skonstruowane libretto przygotował Nicola Francesco Haym na podstawie wcześniejszego libretta autorstwa Antonia Salviego, fabuła zaś znajduje swe źródło u Pawła Diakona z Akwilei. To właśnie ten autor w swojej Historii Longobardów przywołuje opowieść o wiernej i niezłomnej królowej Rodelindzie. Niewykluczone zresztą, że i sam Haendel brał udział w ostatecznym ukształtowaniu tekstu wykorzystanego w operze. Znajduje on doskonałe odbicie w klarownej, a pod względem dramaturgicznym znakomicie rozplanowanej formie dzieła. Kontrastujące ze sobą afekty niosą niezwykle silne emocje – miłość spotyka się z nienawiścią, rozpacz z nadzieją.
Zamiłowanie Haendla do opery jest powszechnie znane. Autor ponad czterdziestu tytułów, poświęcił wszak temu gatunkowi połowę swojego twórczego życia, nie szczędząc nie tylko zdrowia i energii, ale i środków finansowych. Powstanie Rodelindy przypada na okres rozkwitu prowadzonej przez Haendla Royal Academy of Music, hojnie wspieranej przez króla Jerzego I.
Zwarte, bardzo dobrze skonstruowane libretto przygotował Nicola Francesco Haym na podstawie wcześniejszego libretta autorstwa Antonia Salviego, fabuła zaś znajduje swe źródło u Pawła Diakona z Akwilei. To właśnie ten autor w swojej Historii Longobardów przywołuje opowieść o wiernej i niezłomnej królowej Rodelindzie. Niewykluczone zresztą, że i sam Haendel brał udział w ostatecznym ukształtowaniu tekstu wykorzystanego w operze. Znajduje on doskonałe odbicie w klarownej, a pod względem dramaturgicznym znakomicie rozplanowanej formie dzieła. Kontrastujące ze sobą afekty niosą niezwykle silne emocje – miłość spotyka się z nienawiścią, rozpacz z nadzieją.
KIEROWNICTWO MUZYCZNE KRZYSZTOF GARSTKA
REŻYSERIA ANDRZEJ KLIMCZAK
SCENOGRAFIA MARLENA SKONECZKO
OPIEKA ARTYSTYCZNA OLGA PASIECZNIK
RUCH SCENICZNY JACEK TYSKI
REŻYSERIA ŚWIATEŁ KAROLINA GĘBSKA
PROJEKCJE MAREK ZAMOJSKI
REALIZACJA OŚWIETLENIA PIOTR RUDZKI
ASYSTENT REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK
II ASYSTENT REŻYSERA AGNIESZKA KOZŁOWSKA
INSPICJENT TATIANA HEMPEL-GIERLACH
REŻYSERIA ANDRZEJ KLIMCZAK
SCENOGRAFIA MARLENA SKONECZKO
OPIEKA ARTYSTYCZNA OLGA PASIECZNIK
RUCH SCENICZNY JACEK TYSKI
REŻYSERIA ŚWIATEŁ KAROLINA GĘBSKA
PROJEKCJE MAREK ZAMOJSKI
REALIZACJA OŚWIETLENIA PIOTR RUDZKI
ASYSTENT REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK
II ASYSTENT REŻYSERA AGNIESZKA KOZŁOWSKA
INSPICJENT TATIANA HEMPEL-GIERLACH
◆ OBSADA 28.01.2023 → https://bit.ly/3A2UPHA
◆ OBSADA 29.01.2023 → https://bit.ly/3UHqvtP
Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej CAPELLA REGIA POLONA
KRZYSZTOF GARSTKA ⎮ dyrygent
Bilety 28.01.2023 → https://ewejsciowki.pl/embedded/rezerwacja/233014
Bilety 29.01.2023 → https://ewejsciowki.pl/embedded/rezerwacja/233016
Bilety 29.01.2023 → https://ewejsciowki.pl/embedded/rezerwacja/233016