Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Tak
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Nie
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Tak
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście główne
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?Samodzielnie
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?Z poziomu terenu
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach0 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Tak
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Tak
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Tak
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Tak
Siła Suki – Trylogia. Rozdział 1: Panna młoda i Śpiący Kopciuszek
paź
piątek, godz. 19:00 - 21:30
Warszawa,
Nowy Teatr
Bilet: 40 zł
Zapisy na wydarzenie
Okno dialogowe z informacjami niezbędnymi do zapisania się na wydarzenie.
Zapisz się na wydarzenie
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Nowy Teatr | nowyteatr.org/pl | Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube |
Znajdujemy się w przestrzeni, w której teraźniejszość zderza się z przeszłością, bez żadnego ostrzeżenia.
Wskrzeszenie performansu jest próbą odnalezienia wskazówek do zrozumienia tajemnicy zbyt trudnej do nazwania, tajemnicy wspomnienia zbyt niepełnego, by je przyswoić. Otchłań pomiędzy upadkiem a śmiercią? O czym śni śpiące ciało? Jak przetrwać rozbicie między pamięcią a snem, wyobraźnią a rzeczywistością? Co dzieje się z wszystkimi tymi informacjami?
A co z tymi, którzy przetrwają?
Pierwszy rozdział trylogii SIŁA SUKI [CADELA FORÇA] brazylijskiej reżyserki i autorki Caroliny Bianchi przekracza warstwy tymczasowości. Kolejne warstwy kobiecych ciał. Poruszona informacją o gwałcie i śmierci pewnej artystki występującej z performansem opowiadającym o wierze w ludzką dobroć, Bianchi zaczęła tkać gobelin historii, których wspólnym motywem jest gwałt i zabójstwo kobiety. Razem z kolektywem, do którego należy, Cara de Cavalo, artystka rzuca się w przepaść, wskakuje do dziury na środku pustyni, nurkuje do szklanki z pigułką gwałtu – schodzi do piekła.
Carolina Bianchi – brazylijska twórczyni teatralna, autorka i performerka, od 2020 roku mieszkająca i tworząca w Amsterdamie. W jej pracy teoria i praktyka są nierozdzielne, powracającym elementem jest praca z wieloma obsadami i różnymi aspektami chóralności. Jej prace wychodzą od kryzysu, by przejść w rozważania na temat płci, przemocy seksualnej i historii sztuki. Łączą różnorodne odniesienia do literatury, kina i malarstwa, wypełnione są muzycznymi miksami i ciągłą konfrontacją ze wszystkim, co wydaje się absolutną prawdą. Bianchi jest liderką kolektywu Cara de Cavalo z São Paulo, z którym stworzyła spektakle: Trilogia Cadela Força (2022/25), O Tremor Magnífico (2020) and LOBO.
#PrzemocSeksualna #Kobietobójstwo
#TabletkaGwałtu #OdzyskiwanieCiała
#HistoriaSztukiToHistoriaPrzemocy
#PippaBacca #EkstremalnaWrażliwość
#MiędzySnemAŚmiercią #KoszmarnaOdyseja
Pomysł, tekst, dramaturgia i reżyseria: Carolina Bianchi
Tłumaczenie na język angielski: Larissa Ballarotti, Luisa Dalgalarrondo, Joana Ferraz, Marina Matheus
Polish translation (subtitles):
Dramaturgia, risercz: Carolina Mendonça
Występują: Blackyva, Carolina Bianchi, Chico Lima, Fernanda Libman, Joana Ferraz, José Artur, Larissa Ballarotti, Marina Matheus and Rafael Limongelli
Reżyseria techniczna, dźwięk, muzyka: Miguel Caldas
Scenografia i projekty graficzne: Luisa Callegari
Reżyseria światła: Jo Rios
Wideo i projekcje: Montserrat Fonseca Llach
Karaoke wideo: Thany Sanches
Kostiumy: Tomás Decina, Luisa Callegari, Carolina Bianchi
Współpraca artystyczna: Tomás Decina
Współpraca w zakresie pracy z ciałem i głosem: Pat Fudyda, Yantó
Dialogue on theory and dramaturgy: Silvia Bottiroli
Zdjęcia: Christophe Raynaud de Lage
Asystentka produkcji i kierowniczka sceny: AnaCris Medina
Produkcja, Tour manager i komunikacja: Carla Estefan
Międzynarodowa dystrybucja: Metro Gestão Cultural (Brasil)
*Konteksty intertekstualne: scenariusz czerpie z różnych autorów. Podkreślamy wkład aktorki Blackyvy przy tworzeniu jej kwestii w drugiej części spektaklu, Nathalie Léger i jej książki „Biała sukienka”, pism Saidiyi Hartman, prac antropolog Rity Laury Segato, bibliografii Roberto Bolaño i rozmowy z artystą Renanem Marcondesem.
Ostrzeżenia: szczegółowe opisy przemocy wobec kobiet, morderstw kobiet, gwałtu; narkotyki; przemoc wobec kobiet czarnoskórych i pochodzenia rdzennego; samookaleczenia; głośna muzyka, światła stroboskopowe, dym.
Spektakl dla widzów pełnoletnich
Czas trwania: 2 godziny 30 minut