Przejdź do treści
  • kwiecień 2024
    PonWtoŚroCzwPiąSobNie
    12345678910111213141516171819202122232425262728293012345
  • Kliknij aby przejść do informacji o CAM w Języku łatwym do Czytania
  • Kliknij aby przejść do podstrony z materiałami video
  • Kliknij aby przejść do kanału na facebooku
  • Kliknij aby przejść do naszego kanału na Instagramie
  • Kliknij aby przejść do naszego kanału na YT

Szukaj wydarzeń w Warszawie

Termin

Kategorie wydarzeń

Bilety

  • Zakres cen
Znaleziono
HaydnKoncertkulturaMozartmuzykaorkiestrasenior w WarszawiesymfoniesztukateatrWarszawaZamek Królewski
Wszyscy
Kultura

Symfonie Mozarta i Haydna

13

lut

niedziela, godz. 18:00 - 19:30

Warszawa,

Zamek Królewski

Bilet: 50 zł

OrganizatorStrona organizatoraZnajdź go na:
Warszawska Opera Kameralna https://operakameralna.pl/event/symfonie-mozarta-i-haydna/ Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube

Symfonie Mozarta i Haydna

Orkiestra Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej
Musicae Antiquae Collegium Varsoviense

Dyrygent
Michael Maciaszczyk

Program:
J. Haydn – Symfonia g-moll „La Poule” No 83
W. A. Mozart – Symfonia C-dur „Jowiszowa” KV 551

Symfonia g-moll Haydna to jedna z symfonii paryskich, która powstała na zamówienie Chevaliera de Saint-Georges, dyrektora muzycznego orkiestry Concert de la Loge Olympique. Powstawała w latach 1785-86. Tytuł „La poule” = „Kura” odnosi się do drugiego tematu z pierwszej części, który przypominał słuchaczom ruch głowy spacerującej kury w przód i w tył. Symfonia ta zbudowana jest klasycznie: 4-częściowo z klasycznym dla klasycyzmu instrumentarium (od g-moll do G-dur w dwóch ostatnich częściach)

Natomiast Symfonia C-dur Mozarta określana jest jako jedna z trzech ostatnich, wielkich Symfonii Mistrza. Symfonia „Jowiszowa” to wizytówka dyrygentów całego świata i całej post mozartowskiej historii (wpisana jest do grona pięćdziesięciu najważniejszych w historii muzyki – „The Guardian” 2014 rok). Transpozycja z tonacji  C-dur do G-dur okazała się w opinii erudytów, mistrzowskim ruchem, a sama  pierwsza część Symfonii uchodzi za jedno z najbardziej przepełnionych głębią dzieł Mozarta.