Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Nie
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Częściowo (np. płatny parking obiektu, bezpłatne miejsca publiczne)
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Tak
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście główne
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?Samodzielnie
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?Z poziomu terenu
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach10 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Tak
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Nie
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie
Symfonie Mozarta i Haydna
lut
niedziela, godz. 18:00 - 19:30
Warszawa,
Zamek Królewski
Bilet: 50 zł
Zapisy na wydarzenie
Okno dialogowe z informacjami niezbędnymi do zapisania się na wydarzenie.
Zapisz się na wydarzenie
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Warszawska Opera Kameralna | https://operakameralna.pl/event/symfonie-mozarta-i-haydna/ | Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube |
Symfonie Mozarta i Haydna
Orkiestra Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej
Musicae Antiquae Collegium Varsoviense
Dyrygent
Michael Maciaszczyk
Program:
J. Haydn – Symfonia g-moll „La Poule” No 83
W. A. Mozart – Symfonia C-dur „Jowiszowa” KV 551
Symfonia g-moll Haydna to jedna z symfonii paryskich, która powstała na zamówienie Chevaliera de Saint-Georges, dyrektora muzycznego orkiestry Concert de la Loge Olympique. Powstawała w latach 1785-86. Tytuł „La poule” = „Kura” odnosi się do drugiego tematu z pierwszej części, który przypominał słuchaczom ruch głowy spacerującej kury w przód i w tył. Symfonia ta zbudowana jest klasycznie: 4-częściowo z klasycznym dla klasycyzmu instrumentarium (od g-moll do G-dur w dwóch ostatnich częściach)
Natomiast Symfonia C-dur Mozarta określana jest jako jedna z trzech ostatnich, wielkich Symfonii Mistrza. Symfonia „Jowiszowa” to wizytówka dyrygentów całego świata i całej post mozartowskiej historii (wpisana jest do grona pięćdziesięciu najważniejszych w historii muzyki – „The Guardian” 2014 rok). Transpozycja z tonacji C-dur do G-dur okazała się w opinii erudytów, mistrzowskim ruchem, a sama pierwsza część Symfonii uchodzi za jedno z najbardziej przepełnionych głębią dzieł Mozarta.