Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Tak
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Częściowo (np. płatny parking obiektu, bezpłatne miejsca publiczne)
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Tak
Uwagi: w strefie miejskiej
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście główne
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?Samodzielnie, Przy pomocy pracownika obiektu, Przy pomocy własnego asystenta
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach10 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Tak
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Nie
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie
„The Telephone”, „The Medium” / Gian Carlo Menotti
mar
sobota, godz. 21:00 - 21:00
Warszawa,
Basen Artystyczny
Bilet: 90 zł
Zapisy na wydarzenie
Okno dialogowe z informacjami niezbędnymi do zapisania się na wydarzenie.
Zapisz się na wydarzenie
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Warszawska Opera Kameralna | https://operakameralna.pl/event/the-telephone-the-medium-gian-carlo-menotti-4/ | Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube |
„The Telephone”, „The Medium” / Gian Carlo Menotti
Libretto | Gian Carlo Menotti
Tłumaczenie| Michał Wojnarowski
Reżyseria: Jakub Przebindowski
Kierownictwo muzyczne: Kuba Wnuk
Scenografia: Witold Stefaniak
Kostiumy: Tomasz Ossoliński
OBSADA:
LUCY/PANI GOBINEAU: Katarzyna Drelich / Maria Domżał
BEN/PAN GOBINEAU: Artur Janda / Damian Wilma
MONICA: Anna Farysej / Natalia Rubiś
BABA: Alicja Węgorzewska / Roksana Wardenga
PANI NOLAN: Sylwia Pietrzak / Monika Łopuszyńska
TOBY: Dawid Czupryński / Dominik Mironiuk
flet: Anita Kander-Marchewka
obój: Mateusz Żurawski
klarnet: Jerzy Matysiak
fagot: Małgorzata Wygoda
róg: Konrad Gołda
trąbka: Mikhail Bachyla
skrzypce: Katarzyna Gluza, Jacek Wachnik
altówka: Magdalena Gonos
wiolonczela: Karol Wachnik
kontrabas: Mateusz Wadowski
perkusja: Robin Błaszkiewicz
fortepian: Olha Bilas, Marta Kostrych
Wizualizacja multimedialna: Hektor Werios
Akompaniator: Marta Kostrych / Olha Bilas
Kierownik produkcji: Robert Kęsik
Inspicjent: Natalia Mirowska
Dyrygent:
Kuba Wnuk
The Telephone
opera buffa
Opera Gain Carlo Menottiego ,,Telefon’’ stanowi znakomity pretekst do przyjrzenia się zjawiskom dotyczącym komunikacji międzyludzkiej we współczesnym świecie. Postęp technologiczny sprawia, iż nowe i wyjątkowe możliwości, którymi dziś dysponujemy (Internet, telefon komórkowy, media społecznościowe), wywiera silny wpływ na nasze relacje, redefiniując sposób komunikacji i tworząc nowe kody kulturowe. Technologia zastępuje wiele dotychczasowych form społecznych. Jesteśmy świadkami przemian wywołanych przez współczesne narzędzia komunikacyjne, powszechnie dostępne i wykorzystywane prawie przez wszystkie grupy wiekowe, które z jednej strony ułatwiają codzienne życie, z drugiej uczą asertywności i braku empatii.
Inscenizacja opery ,,Telefon’’ na scenie Basenu Artystycznego Warszawskiej Opery Kameralnej będzie próbą opowiedzenia o tych nowych zjawiskach. Przedstawienie w gatunku buffo stanie się spektaklem z pogranicza performance, wykorzystującym współczesne środki inscenizacyjne, takie jak: projekcje video-art., efekty dźwiękowe imitujące przekaz telefonu komórkowego i możliwości rejestracji dźwięku przez telefon komórkowy, interakcja z publicznością.
To spektakl skierowany do szerokiego kręgu odbiorców, ze szczególnym naciskiem na ludzi młodych, ale także osób mających styczność z telefonem komórkowym – czyli wszystkich. W zabawny sposób, acz nie pozbawiony refleksji, chcemy zastanowić się nad tym na ile technologiczna rewolucja, tworzona z myślą o swobodzie i niezależności człowieka, staje się narzędziem uzależnienia i całkowitego lub częściowego zniewolenia współczesnych obywateli.
Aktualności tego przedstawienia doda scenografia i kostiumy odnoszące się do miejskiego stylu życia, miejskich murali, sztuki street-art., pop-art. A,D, 2023 ale też świata, w którym realność miesza się z fantastyką posiłkując się dowcipem, cytatami z ikonicznych stylów filmowych, komiksu. Historia mężczyzny, który chce poprosić o rękę swoją ukochaną w tym kontekście traci swój trywialny charakter stając się doskonałą opowieścią o zależnościach maszyny nad człowiekiem.
The Medium
opera w II aktach
Poruszająca opera kameralna, której temat, jak i treść znakomicie wpisuje się w nurt kina noir. Inscenizacja opery ,,Medium’’ zostanie oparta o wszystkie elementy, którymi posługiwało się kino tego kierunku w latach 40. i 50. XX w. Mocne kontrasty światła i cienia, zmysłowe, pełne elegancji kostiumy, seanse spirytystyczne, nocne zdjęcia w estetyce to wszystko podbija atmosferę niczym z filmów Alfreda Hitchcocka, prowokując do pytań o odwieczną potrzebę człowieka, jakim jest szukanie kontaktu ze światem nierealnym, szukanie drogowskazów w magii, tarocie, znakach nadprzyrodzonych i granicach tych poszukiwań. Oszustwa, pogubienie, wiara w niemożliwe a nieistniejące – to główne tropy inscenizacyjne realizowane opery ,,Medium’’ realizowanej na scenie Basenu Artystycznego Warszawskiej Opery Kameralnej. Nie igra się z miłością i nie wolno także igrać z krainą zaświatów.