Przejdź do treści
  • marzec 2024
    PonWtoŚroCzwPiąSobNie
    2627282912345678910111213141516171819202122232425262728293031
  • Kliknij aby przejść do informacji o CAM w Języku łatwym do Czytania
  • Kliknij aby przejść do podstrony z materiałami video
  • Kliknij aby przejść do kanału na facebooku
  • Kliknij aby przejść do naszego kanału na Instagramie
  • Kliknij aby przejść do naszego kanału na YT

Szukaj wydarzeń w Warszawie

Termin

Kategorie wydarzeń

Bilety

  • Zakres cen
Znaleziono
Gian Carlo Menottikulturamuzykaoperaosoby 60+senior 60+senior w WarszawieseniorzysztukateatrWarszawa
Wszyscy
Kultura

„The Telephone”, „The Medium” / Gian Carlo Menotti – PREMIERA!

10

mar

piątek, godz. 19:00 - 21:00

Warszawa,

Basen Artystyczny

Bilet: 90.120 zł

OrganizatorStrona organizatoraZnajdź go na:
Warszawska Opera Kameralna https://operakameralna.pl/event/the-telephone-th-medium/ Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube

„The Telephone”, „The Medium”

Libretto | Gian Carlo Menotti
Tłumaczenie| Michał Wojnarowski

Reżyseria: Jakub Przebindowski
Kierownictwo muzyczne: Kuba Wnuk
Scenografia: Witold Stefaniak
Kostiumy: Tomasz Ossoliński

OBSADA:

LUCY/PANI GOBINEAU: Katarzyna Drelich / Maria Domżał
BEN/PAN GOBINEAU: Artur Janda / Damian Wilma
MONICA: Anna Farysej / Natalia Rubiś
BABA: Alicja Węgorzewska / Roksana Wardenga
PANI NOLAN: Sylwia Pietrzak / Monika Łopuszyńska
TOBY: Dawid Czupryński / Dominik Mironiuk

Projekcje i animacje: Hektor Werios
Akompaniator: Marta Kostrych / Olha Bilas
Kierownik produkcji: Robert Kęsik
Inspicjent: Natalia Mirowska

Dyrygent:
Kuba Wnuk


The Telephone

opera buffa

Opera Gain Carlo Menottiego ,,Telefon’’ stanowi znakomity pretekst do przyjrzenia się zjawiskom dotyczącym komunikacji międzyludzkiej we współczesnym świecie. Postęp technologiczny sprawia, iż nowe i wyjątkowe możliwości, którymi dziś dysponujemy (Internet, telefon komórkowy, media społecznościowe), wywiera silny wpływ na nasze relacje, redefiniując sposób komunikacji i tworząc nowe kody kulturowe. Technologia zastępuje wiele dotychczasowych form społecznych. Jesteśmy świadkami przemian wywołanych przez współczesne narzędzia komunikacyjne, powszechnie dostępne i wykorzystywane prawie przez wszystkie grupy wiekowe, które z jednej strony ułatwiają codzienne życie, z drugiej uczą asertywności i braku empatii.

Inscenizacja opery ,,Telefon’’ na scenie Basenu Artystycznego Warszawskiej Opery Kameralnej będzie próbą opowiedzenia o tych nowych zjawiskach. Przedstawienie w gatunku buffo stanie się spektaklem z pogranicza performance, wykorzystującym współczesne środki inscenizacyjne, takie jak: projekcje video-art., efekty dźwiękowe imitujące przekaz telefonu komórkowego i możliwości rejestracji dźwięku przez telefon komórkowy, interakcja z publicznością.

To spektakl skierowany do szerokiego kręgu odbiorców, ze szczególnym naciskiem na ludzi młodych, ale także osób mających styczność z telefonem komórkowym – czyli wszystkich. W zabawny sposób, acz nie pozbawiony refleksji, chcemy zastanowić się nad tym na ile technologiczna rewolucja, tworzona z myślą o swobodzie i niezależności człowieka, staje się narzędziem uzależnienia i całkowitego lub częściowego zniewolenia współczesnych obywateli.

Aktualności tego przedstawienia doda scenografia i kostiumy odnoszące się do miejskiego stylu życia, miejskich murali, sztuki street-art., pop-art. A,D, 2023 ale też świata, w którym realność miesza się z fantastyką posiłkując się dowcipem, cytatami z ikonicznych stylów filmowych, komiksu. Historia mężczyzny, który chce poprosić o rękę swoją ukochaną w tym kontekście traci swój trywialny charakter stając się doskonałą opowieścią o zależnościach maszyny nad człowiekiem.

The Medium

opera w II aktach

Poruszająca opera kameralna, której temat, jak i treść znakomicie wpisuje się w nurt kina noir. Inscenizacja opery ,,Medium’’ zostanie oparta o wszystkie elementy, którymi posługiwało się kino tego kierunku w latach 40. i 50. XX w. Mocne kontrasty światła i cienia, zmysłowe, pełne elegancji kostiumy, seanse spirytystyczne, nocne zdjęcia w estetyce to wszystko podbija atmosferę niczym z filmów Alfreda Hitchcocka, prowokując do pytań o odwieczną potrzebę człowieka, jakim jest szukanie kontaktu ze światem nierealnym, szukanie drogowskazów w magii, tarocie, znakach nadprzyrodzonych i granicach tych poszukiwań. Oszustwa, pogubienie, wiara w niemożliwe a nieistniejące – to główne tropy inscenizacyjne realizowane opery ,,Medium’’ realizowanej na scenie Basenu Artystycznego Warszawskiej Opery Kameralnej. Nie igra się z miłością i nie wolno także igrać z krainą zaświatów.