Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Nie
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Nie
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Nie
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście z boku budynku
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?Przy pomocy pracownika obiektu
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?Z poziomu terenu
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach10 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Tak
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Nie
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie
BudujeMY! | Warszawa Bernarda Bellotta | ONLINE
paź
środa, godz. 18:30 - 20:00
Warszawa,
ONLINE
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Muzeum Warszawy | https://ciz.muzeumwarszawy.pl/wydarzenia/budujemy-warszawa-bernarda-bellotta/ | Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube |
BudujeMY! | Warszawa Bernarda Bellotta
W XVIII wieku zapanowała moda na portrety miast i prywatnych rezydencji. Z podróży do Włoch podróżnicy przywozili widoki Rzymu, Neapolu i Wenecji, a ci najzamożniejsi sprowadzali na swoje dwory malarzy wyspecjalizowanych w wiernym odtwarzaniu „prospektów”. Jednym ze słynnych weducistów, świadczącym swe usługi wielu wysoko urodzonym zleceniodawcom, był pochodzący z Wenecji Bernardo Bellotto. W 1768 roku (po pobycie w Wiedniu, Monachium i Dreźnie) został nadwornym malarzem Stanisława Augusta i otrzymał wiele specjalnych zadań. Jednym z nich było wypełnienie Sali Perspektyw widokami Warszawy, z czego ambitny i zdolny malarz znakomicie się wywiązał. Powstało ponad dwadzieścia obrazów o różnych formatach, przedstawiających widoki miasta i jego najważniejsze budowle.
Realizm wedut jest jednak do pewnego stopnia zwodniczy, wiąże się bowiem z niedoskonałościami oraz ograniczeniami camera obscura, a także licencją artystów, którzy świadomie „przesuwali” elementy widoku, zmniejszali lub powiększali wielkość budynków, a nawet eliminowali te, które zasłaniały ważniejsze i bardziej reprezentacyjne pałace i świątynie. Pomimo tych ograniczeń obrazy Bellotta były traktowane jako dokumenty podczas odbudowy Warszawy po II wojnie światowej, archiwum widoków fasad i detali architektonicznych. Ich fotograficzna dokładność pomogła odtworzyć osiemnastowieczny wygląd budowli, na niektórych budynkach znalazły się jednak detale, które były jedynie fantazją Bellotta.
Prowadząca: dr Grażyna Bastek – historyk sztuki, kustosz malarstwa włoskiego w Muzeum Narodowym w Warszawie. Specjalizuje się historii malarstwa i technik dawnych mistrzów. W Instytucie Historii Sztuki UW prowadzi wykłady i seminaria poświęcone funkcjonowaniu warsztatów artystycznych oraz problemom technologii i konserwacji. Zajmuje się popularyzacją historii sztuki, jej eseje o malarstwie ukazują się w Newsweek Historia, a w II programie Polskiego Radia współtworzy audycję Jest taki obraz.
Informacje o wydarzeniu online
Wejściówki online do kupienia przez stronę ewejsciowki.pl. Po opłaceniu wejściówki dostaniesz maila z linkiem do wykładu online.
Wykład online realizujemy przez platformę ZOOM. Na telefonie komórkowym lub tablecie aplikację ZOOM należy wcześniej bezpłatnie pobrać i zainstalować.
Limit miejsc: 50
Cykl: BudujeMY! Rocznica odbudowy Warszawy
Program finansuje Urząd m.st. Warszawy.