Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Nie
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Nie
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Nie
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście główne
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach10 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Nie
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Nie
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie
DRUGI POKÓJ | studenci na scenę | premiera
maj
sobota, godz. 19:00 - 20:00
Warszawa,
Teatr Druga Strefa, ul. Magazynowa 14A
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Teatr Druga Strefa | https://www.teatr2strefa.pl/event-details/drugi-pokoj-studenci-na-scene-premiera | Strona organizatora w serwisie Facebook |
DRUGI POKÓJ | studenci na scenę | premiera
Drugi Pokój – Współczesna interpretacja dramatu Herberta
Spektakl „Drugi Pokój” Zbigniewa Herberta, przeniesiony w realia współczesnego świata, staje się głębokim studium problemów trawiących współczesne relacje międzyludzkie. Czy tytułowy Drugi Pokój to jedynie fizyczna przestrzeń, o którą toczy się walka, czy może raczej metafora skrywanych pragnień, lęków i traum, których bohaterowie nie potrafią otwarcie wyrazić?
Inscenizacja zderza ze sobą dwie wizje Drugiego Pokoju. Z jednej strony mamy młodą parę, pogrążoną w euforii namiętności i zauroczenia, pragnącą rozpocząć nowe życie wspólnie. Z drugiej strony rzeczywistość brutalnie weryfikuje ich ideały, ujawniając ignorancję, gniew, pożądanie i strach, które kumulują się między nimi. Źródłem tych emocji staje się brak przestrzeni nie tylko fizycznej, ale również psychicznej. Zamknięci w ciasnej przestrzeni mieszkania, bohaterowie nie potrafią stworzyć dystansu niezbędnego do zdrowej relacji. Uwikłani we własne ograniczenia i iluzje, nie potrafią otwarcie komunikować się ze sobą, co prowadzi do narastającej frustracji i niezrozumienia.
Tytułowy Drugi Pokój może być więc interpretowany jako metafora ludzkiej podświadomości. To tam skrywają się najgłębsze lęki, pragnienia i traumy, które
determinują nasze zachowania i wpływają na relacje z innymi. Bohaterowie dramatu Herberta nie potrafią dotrzeć do tego Drugiego Pokoju w sobie nawzajem, co uniemożliwia im zbudowanie prawdziwie głębokiej i satysfakcjonującej relacji.
Spektakl stawia więc pytania o uniwersalne problemy współczesnych związków. Czy w erze wszechobecnego pośpiechu i konsumpcjonizmu potrafimy jeszcze budować trwałe relacje oparte na szczerości i wzajemnym szacunku? Czy potrafimy pokonać bariery budowane przez nasze własne ograniczenia i lęki? Drugi Pokój nie udziela gotowych odpowiedzi, ale skłania do refleksji i poszukiwania własnych rozwiązań. Warto również zastanowić się, czy historia przedstawiona w spektaklu jest jedynie obrazem konkretnej pary, czy też może służyć jako uniwersalny komentarz do kondycji współczesnego człowieka. Czy problemy bohaterów odzwierciedlają szersze zjawiska społeczne i kulturowe? Czy Drugi Pokój to jedynie metafora skrywanych pragnień i lęków jednostki, czy może raczej odzwierciedlenie głębszych mitów i archetypów zakodowanych w zbiorowej podświadomości?
Interpretacja Drugiego Pokoju jest wieloznaczna i zależy od indywidualnej wrażliwości widza. Spektakl z pewnością skłania do refleksji nad naturą ludzkich relacji, stawiając trudne pytania o miłość, bliskość i komunikację w dzisiejszym świecie.
Występują: Ola Rykowska, Jan Zasowski
Reżyseria: Sylwester Biraga
Muzyka: Michał Górczyński
Spektakl Teatru Hybrydy Uniwersytetu Warszawskiego
#100-lecie urodzin Herberta
#Studencinascenę
Projekt współfiansuje miasto stołeczne Warszawa w ramach zadania „Teatr Druga Strefa 2024 – Premiery, Spektakle, Wydarzenia”