Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Nie
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Nie
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Nie
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście główne
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach10 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Nie
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Nie
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie
koncert jubileuszowyMozartMOZART NA ZAMKU KRÓLEWSKIMPolska Opera KrólewskaZbigniew Graca
Wszyscy
Kultura
MOZART NA ZAMKU KRÓLEWSKIM – koncert jubileuszowy Zbigniewa Gracy
03
mar
piątek, godz. 19:00 - 20:15
WARSZAWA,
Zamek Królewski w Warszawie
Bilet: 40 zł
Zapisy na wydarzenie
Okno dialogowe z informacjami niezbędnymi do zapisania się na wydarzenie.
Zapisz się na wydarzenie
Zapisy pod numerem telefonu: 500 309 424
Zapisy pod adresem e-mail: piotr.piotrowski@operakrolewska.pl
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Polska Opera Królewska | MOZART NA ZAMKU KRÓLEWSKIM – koncert jubileuszowy Zbigniewa Gracy | Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube |
MOZART NA ZAMKU KRÓLEWSKIM – koncert jubileuszowy Zbigniewa Gracy
„Nie da się zdefiniować jakiegoś indywidualnego stylu Mozarta, nie różni się on niczym od stylu swej epoki – poza swą niepojętą wielkością” – twierdzi Nikolaus Harnoncourt w swojej słynnej książce Dialog muzyczny. W istocie twórczość Mozarta jest wyjątkowa – zachwyca lekkością i kunsztem słuchaczy, ale też daje artystom duże pole do oryginalnych interpretacji. Muzyka tego kompozytora zajmuje szczególne miejsce w działalności dyrygenckiej maestra Zbigniewa Gracy. Zarówno dzieła dramatyczne, jak i orkiestrowe interpretował wielokrotnie ze znakomitymi zespołami w Polsce i na świecie. Jako etatowy dyrygent Warszawskiej Opery Kameralnej w latach 1989-2017 współtworzył muzycznie Festiwal Mozartowski, prowadził też premiery oper wiedeńskiego mistrza m.in. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich czy w Łotewskim Narodowym Teatrze Operowym.
Jubileuszowy koncert zasłużonego dla kultury dyrygenta otworzy kompozycja napisana przez niespełna 20-letniego Mozarta – Serenata notturna KV 239. Trzyczęściowa forma przypomina jeszcze barokowe concerto grosso, lecz brzmienie świadczy już o nastaniu nowej epoki. Majestatyczny marsz, urokliwy menuet, a w końcu pełne gracji i dowcipu finałowe rondo oddają atmosferę XVIII-wiecznego Salzburga. Następnie zabrzmią dwie arie koncertowe, a potem szereg fragmentów z uwielbianych oper, jak Così fan tutte, Don Giovanni, La clemenza di Tito oraz Die Zauberflöte. Są to małe arcydzieła, z których można wyczytać charakter postaci i głębię wyrażanych przez nie emocji. Program zwieńczy Exsultate, jubilate KV 165 – pełen blasku motet na sopran z towarzyszeniem instrumentów smyczkowych, obojów, rogów i organów. W niewielkiej formie Mozart zdołał doskonale połączyć inspirowaną muzyką włoską wirtuozerię partii wokalnej z wyrafinowanym brzmieniem orkiestry.
Jubileuszowy koncert zasłużonego dla kultury dyrygenta otworzy kompozycja napisana przez niespełna 20-letniego Mozarta – Serenata notturna KV 239. Trzyczęściowa forma przypomina jeszcze barokowe concerto grosso, lecz brzmienie świadczy już o nastaniu nowej epoki. Majestatyczny marsz, urokliwy menuet, a w końcu pełne gracji i dowcipu finałowe rondo oddają atmosferę XVIII-wiecznego Salzburga. Następnie zabrzmią dwie arie koncertowe, a potem szereg fragmentów z uwielbianych oper, jak Così fan tutte, Don Giovanni, La clemenza di Tito oraz Die Zauberflöte. Są to małe arcydzieła, z których można wyczytać charakter postaci i głębię wyrażanych przez nie emocji. Program zwieńczy Exsultate, jubilate KV 165 – pełen blasku motet na sopran z towarzyszeniem instrumentów smyczkowych, obojów, rogów i organów. W niewielkiej formie Mozart zdołał doskonale połączyć inspirowaną muzyką włoską wirtuozerię partii wokalnej z wyrafinowanym brzmieniem orkiestry.
◆ PROGRAM ◆
Wolfgang Amadeus Mozart
• Serenata notturna KV 239
• Aria koncertowa Chi sà, chi sà, qual sia KV 582
• Aria koncertowa Basta, vincesti.. Ah, non lasciarmi KV 468
• Recytatyw i aria Dorabelli Ah, scostati!.. Smanie, implacabili z opery Così fan tutte
• Aria Don Ottavio Il mio tesoro intanto z opery Don Giovanni
• Aria Sesto Parto, parto, ma tu ben mio z opery La clemenza di Tito
• Aria Nardo Con un vezzo all’Italiana z opery La finta giardiniera
• Duet Zerliny i Don Giovanniego Là ci darem la mano z opery Don Giovanni
• Duet Servilli i Annia Ah perdona al primo affetto z opery La clemenza di Tito
• Aria Tamino Dies Bildnis ist bezaubernd schön z opery Die Zauberflöte
• Duet Dorabelli i Guglielmo Il core vi dono z opery Così fan tutte
• Motet Exsultate, jubilate KV 165
• Aria koncertowa Chi sà, chi sà, qual sia KV 582
• Aria koncertowa Basta, vincesti.. Ah, non lasciarmi KV 468
• Recytatyw i aria Dorabelli Ah, scostati!.. Smanie, implacabili z opery Così fan tutte
• Aria Don Ottavio Il mio tesoro intanto z opery Don Giovanni
• Aria Sesto Parto, parto, ma tu ben mio z opery La clemenza di Tito
• Aria Nardo Con un vezzo all’Italiana z opery La finta giardiniera
• Duet Zerliny i Don Giovanniego Là ci darem la mano z opery Don Giovanni
• Duet Servilli i Annia Ah perdona al primo affetto z opery La clemenza di Tito
• Aria Tamino Dies Bildnis ist bezaubernd schön z opery Die Zauberflöte
• Duet Dorabelli i Guglielmo Il core vi dono z opery Così fan tutte
• Motet Exsultate, jubilate KV 165
◆ WYKONAWCY ◆
MARTA BOBERSKA ⎮ sopran
JUSTYNA STĘPIEŃ ⎮ sopran
ANNA RADZIEJEWSKA ⎮ mezzosopran
MONIKA LEDZION-PORCZYŃSKA ⎮ mezzosopran
SYLWESTER SMULCZYŃSKI ⎮ tenor
WITOLD ŻOŁĄDKIEWICZ ⎮ baryton
JUSTYNA STĘPIEŃ ⎮ sopran
ANNA RADZIEJEWSKA ⎮ mezzosopran
MONIKA LEDZION-PORCZYŃSKA ⎮ mezzosopran
SYLWESTER SMULCZYŃSKI ⎮ tenor
WITOLD ŻOŁĄDKIEWICZ ⎮ baryton
ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
ZBIGNIEW GRACA ⎮ dyrygent
ZBIGNIEW GRACA ⎮ dyrygent