Dostępność wydarzenia
Okno dialogowe zawierające informacje o dostępności wydarzenia.
Dostępność
Miejsca parkingowe
- Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe?Tak
- Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne?Nie
- Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej)Tak
Wejście
- Gdzie znajduje się wejście dostępne dla osób poruszających się na wózku?Wejście główne
- W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku może dostać się do budynku?Samodzielnie
- W jaki sposób można dostać się do wejścia?Z poziomu terenu
- Jaka jest szerokość drzwi wejściowych?2m
- Wysokość progu przy drzwiach0 cm
Toalety
- Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością?Tak
Dostępność wydarzenia
- W jaki sposób zapewniona zostanie dostępność wydarzenia?
- Czy organizator wydarzenia zapewnia asystenta?Nie
- Czy organizator wydarzenia zapewnia miskę z woda dla psa przewodnika/asystującego?Tak
- Czy w miejscu wydarzenia jest miejsce wyciszenia?Nie
- Czy organizator wydarzenia przygotował przedprzewodnik dla osób z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną?Nie
Na pamięć | Międzynarodowy Festiwal Nowa Europa. Ucieczka do przodu.
lis
sobota, godz. 20:00 - 21:30
Warszawa,
Nowy Teatr
Bilet: 35 zł
Zapisy na wydarzenie
Okno dialogowe z informacjami niezbędnymi do zapisania się na wydarzenie.
Zapisz się na wydarzenie
Organizator | Strona organizatora | Znajdź go na: |
Nowy Teatr w Warszawie | nowyteatr.org/pl | Strona organizatora w serwisie FacebookStrona organizatora w serwisie InstagramStrona organizatora w serwisie YouTube |
Ponieważ traciła wzrok, babcia Tiago Rodriguesa, Cândida, poprosiła go o znalezienie książki, której mogłaby nauczyć się na pamięć, zanim przestanie móc czytać. Co jednak oznacza uczenie się tekstu „na pamięć”? Co dzieje się z opowieściami, gdy są przekazywane od osoby do osoby? Jakie są intymne i polityczne wydźwięki tego gestu? Na zaproszenie Tiago Rodriguesa dziesięciu ochotników uczy się wiersza na pamięć. Bez kontekstu, bez przygotowań, za to przed publicznością. Każdy, rozpoczynając indywidualnie od pojedynczych słów, tworzy w miarę rozwoju sytuacji współzależny zespół, którego jedność jest warunkiem przetrwania tekstu. W międzyczasie na scenie pojawia się mieszanka różnych historii – czasami prywatnych, czasami publicznych, czasami prawdziwych, czasami fikcyjnych. Historie i postacie przecinają się, pojawiają się nieoczekiwane połączenia. Spektakl staje się poetyckim doświadczeniem kolektywnej walki z czasem i niepamięcią. To hymn dla kryjówek, w których przechowujemy momenty, teksty i doświadczenia – dzięki nim, nawet w najbardziej niespokojnych czasach, pozostają bezpieczne. Tiago Rodrigues zachęca nas do uczenia się nie tylko „na pamięć”, ale i „z sercem”, bo – jak zauważył kiedyś George Steiner – „kiedy 10 osób zna wiersz na pamięć, ani KGB ani CIA ani Gestapo nie mogą nic z tym zrobić. Przeżyje”. |